سیدجمال ساداتیان با اشاره به نتایج داوری‌های جشنواره‌ی فیلم فجر ضمن احترام به بزرگان سینمای ایران،تاکید کرد: قرار نبود در جشنواره از بزرگان سینما تقدیر کنیم.

جشنواره برای تقدیر از بزرگان نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا این عضو هیات داوری، درباره‌ی نتایج داوری‌ها که برخلاف سال‌های گذشته، نسل جدید در جوایز اصلی سهم بسزایی داشتند و خارج از برخی پیش‌بینی‌های مرسوم بود، مطرح کرد: هیات داوران می‌بایست فیلم‌هایی را از جهت تخصص و کیفیت ارزیابی کند که با توجه به این اتفاق‌، فیلم‌های کارگردانان بخش «نگاه نو» که به «سودای سیمرغ» هم راه یافته بودند، قدری جلوتر از دیگر فیلم‌ها بود.

او ادامه داد: این فقط نظر ما نبود و همانطور که از آرای مردمی نیز در طول جشنواره مشخص شد، مردم هم آثار کارگردانان بخش نگاه نو را بیشتر از دیگر آثار پسندیده بودند.

ساداتیان با تاکید بر سخت بودن کار قضاوت در جشنواره‌ی فجر تصریح کرد: همه کسانی که شرکت می‌کنند، بهترین آثارشان را برای جشنواره می‌فرستند و خیلی وقت‌ها کارها از جهت کیفیت بسیار به هم نزدیک هستند، ولی در یک رقابت کنار همدیگر یکی از آن‌ها در صدی بهتر از فیلم دیگری است که این باعث می‌شود جایزه به آن فیلم اهدا شود.

این تهیه‌کننده همچنین با اشاره به کیفیت فیلم‌های جشنواره فیلم فجر امسال‌، درباره‌ی وضعیت گیشه در سال آینده، پیش بینی‌اش را مطرح کرد. او گفت: وضعیت گیشه سینما در سال 95، اگر بدتر از 94 نباشد، مطمئنا بهتر خواهد بود. البته این اتفاق به وضعیت سالن‌های نمایش فیلم بستگی دارد. اگر می‌دانستیم که چه تعداد سالن نمایش در سال آینده اضافه خواهد شد شاید می توانستیم درصد نزدیک‌تری از تفاوت وضعیت گیشه نسبت به امسال را عنوان کنیم.

ساداتیان اضافه کرد: سطح فیلم‌های امسال به نسبت بد نبوده‌اند، می‌توانند در جذب مخاطب موفق عمل کنند ولی مشکل اصلی ما همچنان کمبود سالن‌های نمایشی است و وضعیت گیشه بستگی زیادی به دوره اکران فیلم‌ها دارد.

او همچنین در پایان با اشاره به اختتامیه فیلم فجر در شب گذشته‌ و نداشتن بیانیه‌ای از طرف هیات داوران اظهار کرد: دلیلی برای بیانیه دادن نداشتیم و خروجی تصمیماتی که می‌خواستیم در بیانیه‌امان بگوییم، همان انتخاب‌هایمان در جشنواره بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.