قدس آنلاین: استاندار خراسان شمالی گفت:پروژه آبیاری تحت فشار روستای دشت از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است که کشاورزان باید به بهترین شکل ممکن از آن بهره ببرند.

یکی از مهم ترین پروژه های خراسان شمالی آبیاری تحت فشار است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، سید علی اکبر پرویزی در مراسم آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پروژه آبیاری تحت فشار خراسان شمالی در روستای دشت پروژه آبیاری تحت فشار را یکی از مهم ترین پروژه های استان عنوان کرد و افزود:کشاورزان باید از این ظرفیت آب موجود حداکثر استفاده را ببرند.

وی خاطرنشان کرد:درآمدهای دولت از سال 91 به دلیل تشدید تحریم ها کاهش یافت و اینکه به جهت وجود چنین عاملی دولت در روستا یا منطقه ای اعتبار قابل توجهی را به پروژه ای اختصاص می دهد باید قدردان این موضوع باشیم.

پرویزی با تاکید بر اینکه توجه اصلی دولت به بخش کشاورزی و دامداری است، تصریح کرد:کشاورزان شهرستان گرمه می توانند با افزایش راندمان آب از طریق این پروژه درآمدهای خود را چندین برابر افزایش دهند.

وی با بیان اینکه در سفر رییس جمهور ده درصد اعتبارات استان تنها به روستای دشت جهت پروژه آبیاری تحت فشار اختصاص یافته که کار باارزشی تلقی میشود، اظهار داشت:در این سفر تعهدات بخش کشاورزی ده هزار هکتار آبیاری تحت فشار، قطره ای و بارانی و... است که یک هزار هکتار آن را به روستای دشت اختصاص یافت.

پرویزی با اشاره به اینکه فرهنگ تشکیل تعاونی در کشور تاکنون موفق نبوده، ادامه داد:اگر تعاونی در روستای دشت جدی تر شکل گیرد می توانید از سایر امکانات دیگر در قالب تعاونی استفاده کرد و به سمت ایجاد پروژه های تولیدی و اشتغالزایی همچون احداث گلخانه رفت.

وی مدیریت سازمان جهاد کشاورزی و آب منطقه ای را جهت عدم هدررفت آب را الزامی و ضروری دانست و گفت:نباید امیدی به وضعیت بارندگی و بارش داشت لذا باید مدیریت درستی در این مسیر رخ دهد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.