قدس آنلاین – رها واعظی: در سال گذشته، کاوشگر جدید ناسا با ارسال برخی از تصاویر فضایی خیره کننده، افق های جدیدی از دنیای خارج زمین ارائه کرد.

سطح غنی و زیبای سیاره ی پلوتو در عکس گرفته شده توسط ناسا

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، تصاویری که کاوشگر ناسا از سیاره ی پلوتو ارائه کرده است، پیکسل هایی سفید را در برابر پس زمینه یی سیاه و سفید و مایل به قرمز نشان می دهد که بیننده را به یاد سنگ های مرمر می اندازد.

ستاره شناسان از مشاهده ی این تصویر بر روی سیاره ی پلوتو بسیار تعجب کرده اند و ظاهرا این تصویر نشان می دهد که یک توده ی غیرفعال از سنگ در سیاره ی کوتوله ی پلوتو وجود دارد که از لحاظ شیمیایی فعال می باشد و از قسمت سطحی نسبتا آسیبی ندیده است.

این تصویر نشان داده است که تنوع زمین شناسی در این سیاره بیش از حد انتظار است.

چند ماه قبل، آژانس فضایی تحقیقاتی را بر روی تصاویر گرفته شده توسط کاوشگر خود آغاز کرد و به نقشه ی جدیدی از محیطی یک مایلی در سطح سیاره ی پلوتو رسید.

نقشه یی که آژانس فضایی به آن دست یافته است، سطحی حدود 129 مایل را تشکیل می دهد. نقشه ی به دست آمده در بخش مورفولوژی زمین شناسی قرار می گیرد.

در مرکز این نقشه، دشتی از نیتروژن یخ زده دیده می شود. نقشه ی تهیه شده از الصاق 12 عکس مختلف به یکدیگر ایجاد شده و رزولیشن آن 1050ft در هر پیکسل است.

این تصاویر از طیف وسیع گردی به مساحت 48 هزار مایل جمع آوری شده است تا بتوان شناسایی جامعی از سطح سیاره ی پلوتو به دست آورد.

دانشمندان امیدوارند که با تجزیه و تحلیل مرزها در سطوح مختلف سیاره یی بتوانند کشفیات بیش تری از مواد معدنی موجود بر روی سیاره ها و زمین شناسی آن ها به دست آورند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.