یک مدرس حوزه علمیه امام صادق (ع) استان زنجان گفت: با توجه به گذر زمان نیازهای جدیدی در جامعه ایجاد می‌شود و در این ارتباط دین نیز باید در جهت پاسخ‌گویی به این نیازها حرکت کند و وظیفه طلاب در این عرصه بسیار مهم است.

  طلاب باید برای پاسخ‌گویی به نیازهای روز جامعه حرکت کنند

به گزارش قدس آنلاین حجت‌الاسلام مهدی مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: دین به‌عنوان یکی از راه‌هایی است که مسیر درست زندگی کردن را به انسان‌ها می‌آموزد و با توجه به تغییراتی که رخ می‌دهد، نیازهای جدیدی در جامعه ایجاد می‌شود که طلاب به‌عنوان مرجع پاسخ‌گو همیشه باید با نیاز جامعه حرکت کنند.

وی افزود: امروزه دنیای غرب از تمام مطالب قرآن استخراج‌های علمی خود را انجام می‌دهد و در جهت خدمات‌رسانی به جامعه خود گام برمی‌دارد و هر روز درِ جدیدی را می‌گشایند.

مظفری تصریح کرد: ١٤ قرن پیش پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین (ع) سخنان و روایات زیادی درباره نکات زندگی کردن به مسلمانان در قالب احادیث و روایات عرضه کرده‌اند که این دقت حاکی از اهمیت برنامه‌ریزی در اسلام است.

وی یادآور شد: متاسفانه برخی از افراد در جامعه از احکام الهی آگاهی کاملی ندارند و اطلاعات خود را از سایر منابع معتبر اخذ می‌کنند که کاملا مغایر با دین است، پس وظیفه طلاب و روحانیون در این حوزه بسیار مهم تلقی می‌شود.

این مدرس حوزه خاطرنشان کرد: طلاب باید برای ارائه احکام دین کاملا به‌روز باشند و در جهت پاسخ‌گویی به مسائل و نیازهای روز گام بردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکتای بهمنی IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    سلام بله همین طور هست. امیدوارم طلاب گرامی بروز باشند تا به نحو احسن احکام دین را به آحاد جامعه ابلاغ نمایند.