۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 349457

قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

نگاهی به صفحات اول برخی مطبوعات ۲۵بهمن۹۴

توپ رئیس جمهور همچنان در زمین دولت های قبل

رییس‌ جمهوری در مجمع عمومی سالیانه بانک مرکزی بازگرداندن ثبات و آرامش به کشور را سیاست کلیدی دولت دانست و تأکید کرد: "ارز سال آینده باید تک نرخی شود تا ثبات در بازار تقویت و جلوی بخشی از مفاسد گرفته شود."

روزنامه "قدس" نیز به نقل از "روحانی" نوشت: "بانک ها به جای بنگاهداری در فضای تولید قرار گیرند"

روزنامه "همشهری" تیتر یکی به این شرح دارد: "تاکید رئیس جمهور بر کاهش دستوری نرخ سود بانکی"؛ این روزنامه به نقل از "رئیس جمهور" می نویسد: "بانک ها نرخ سود بانکی را در حد معقول و متناسب با تورم پایین بیاورند"

روزنامه "شهروند" هم به نقل از "رئیس جمهور" نوشته است: "به بهانه دور زدن تحریم غارت کردند"

در تیتر روزنامه "سیاست روز" می خوانیم: "توپ رئیس جمهور همچنان در زمین دولت های قبل"؛ این روزنامه به نقل از "روحانی" نوشته است: "در دو سال و نیم گذشته کارهای بسیار بزرگی انجام دادیم"

روزنامه "جوان" هم تیتر یکی به این شرح دارد: "گزارشی که بانک مرکزی به روحانی نداد"

این روزنامه نوشت: "بانك مركزي ديروز در حالي ميزبان رئيس‌جمهور و سخنان اميدواركننده او (!) در مجمع ساليانه خود بود كه تحليل مشخص و شفافي از نظام بانكي كشور به وي ارائه نكرده است و چنين تحليلي اصولاً وجود ندارد. نظام بانكي كشور با بحران روزآمدي روبه‌رو است كه در 30 سال اخير چنين وضعيتي نداشته است. بحران نظام بانكي ما علاوه بر ذخيره‌گيري اندك و ورود بانك‌ها به بازار سهام و خريد شركت‌ها و نيز حجم بسيار بالاي مطالبات غيرجاري در نظام بانكي، با شاخص عجيب «حجم بالاي  تسهيلات و تعهدات به اشخاص مرتبط» نيز مواجه شده است."

اکثر روزنامه های اقتصادی همچون آسیا، اخبار صنعت و ... صحبت های رئیس جمهور در خصوص تک نرخی کردن ارز را بازتاب داده اند.

***

بالاخره یک مسئول استعفا داد

روزنامه "هفت صبح" در تیتر خود نوشت: "بالاخره یک مسئول استعفا داد"

این روزنامه می نویسد: "شهردار منطقه دو بعد از بازتاب های حمله به کارواش سعادت آباد استعفا داد. اتفاقاتی که بعد از حادثه مدرسه شین آباد، آتش سوزی خیابان جمهوری، مرگ راننده وانت دوره گرد، واژگونی چرخ لبوفروش و ... برایمان به آرزو بدل شده بود."

روزنامه "همشهری" نیز در یکی از تیترهای خود نوشته است: "در پی حادثه کارواش دریا؛ شهردار منطقه2 استفعا کرد"

***

برجام داخلی یک واژه بلاتکلیف

روزنامه "سیاست روز" در تیتر یک خود نوشت: "برجام داخلی یک واژه بلاتکلیف"؛ در این روزنامه می خوانیم: "مدل ملی برجام قطعا با خط قرمزها سر و کار خواهد داشت. همان گونه که در مدل خارجی آن، خطوط قرمز زیادی برای مذاکرات خصوصا مذاکره با آمریکا مطرح بود؛ در این مدل هم خطوط قرمزی خواهیم داشت. در این میان باید مشخص شود نوع نگاه روحانی به فتنه چگونه است؟ آیا او نظام را در جایگاه متهم می داند یا فتنه گران را؟"

روزنامه "آفتاب یزد" نیز تیتر یکی به این شرح دارد: "هجوم تندروها به برنامه های دولت در حوزه سیاست داخلی؛ وحشت از برجام2"

***

وکیل الدوله ها اگر به مجلس بروند ...

روزنامه "کیهان" در تیتر یک خود نوشت: "وکیل الدوله ها اگر به مجلس بروند، دولت پاسخگوی وعده ها نخواهد بود"

این روزنامه می نویسد: " اغلب دولت‌ها در پی آن بوده‌اند که بی‌سر و صدا و بدون اعتراض نهادهای نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی برنامه‌های خود را به پیش برند‌‌‌، این دولت‌ها هرگونه سوال از وزیران و یا احیانا استیضاح و سوال از رئیس‌جمهور را کارشکنی در برابر دولت منتخب مردم می‌خوانند و آرزو می‌کنند که مجلسی شکل یابد که همراه و همگام دولت بوده و از شأن نظارتی خود کمترین بهره را ببرد.

در عرف عام به چنین مجلسی و چنین نمایندگانی «وکیل‌الدوله» گفته می‌شود‌‌‌، مجلسی که به جای بهره‌گیری از شأن نظارتی خود برای پاسخگو کردن دولت در برابر تخلفات و نیز وعده‌های داده شده در برهه انتخابات تنها بایستی به وزرا و برنامه‌های دولت با یک رای تشریفاتی مهر تایید بزند و باقی کارها را به کاردان‌ها بسپارد‌!"

روزنامه "قانون" نیز از "تفاوت و اشتراکات لیست هاشمی و جامعه مدرسین برای انتخابات خبرگان" نوشته است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "دو آیت الله به هم  رسیدند"

این روزنامه می نویسد: "انتخابات آيند‌‌ه د‌‌ر شرايطي برگزار مي‌شود‌‌ كه هر كد‌‌ام از د‌‌و گروهي كه د‌‌ر تهران ليست د‌‌اد‌‌ه اند‌‌ با 8 كاند‌‌يد‌‌اي مشترك علاوه بر راي آوري مشترك‌ها به د‌‌نبال راي آوري 8 كاند‌‌يد‌‌اي غير مشترك ليست خود‌‌ هستند‌‌. ليست خبرگان مرد‌‌م با تركيبي معتد‌‌ل و ليست جامعه مد‌‌رسين با تركيبي از روحانيت سنتي به د‌‌نبال به د‌‌ست آورد‌‌ن موقعيتي بهتر د‌‌ر مجلس خبرگان آيند‌‌ه هستند‌‌. د‌‌ر اين ميان به نظر مي‌رسد‌‌ بد‌‌نه راي روحاني كه جزو مشتركان د‌‌و ليست است پشت ليست «خبرگان ملت» قرار گيرد‌‌ و با اين حساب اگر مرد‌‌م به حمايت از‌هاشمي‌و يارانش پاي صند‌‌وق راي بروند‌‌ پيروز انتخابات مجلس خبرگان د‌‌ر تهران ياران‌هاشمي‌خواهند‌‌ بود‌‌."

***

پرتاب سکه با اهرم اونس

برخی از روزنامه های اقتصادی تیتر یک های خود را به افزایش قیمت سکه اختصاص داده اند. روزنامه "هدف و اقتصاد" افزایش تقاضا را دلیل گران شدن سکه دانست و در تیتر یک خود نوشت: "عبور سکه از مرز یک میلیون تومان"

روزنامه "دنیای اقتصاد" هم با اعلام خبر "قیمت سکه طلا از یک میلیون تومان گذشت" در تیتر خود نوشته است: "پرتاب سکه با اهرم اونس"

"ابرار اقتصادی" هم تیتر یکی به این شرح دارد: "سکه از مرز 1000000تومان گذشت"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.