مشاور وزیر دفاع عربستان با تایید اخبار منتشر شده درباره اعزام نیرو و جنگنده به ترکیه برای مداخله نظامی در سوریه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور برای شرکت در "جنگ" علیه داعش به پایگاه اینجرلیک ترکیه رسیدند.

عربستان فرستادن جنگنده‌هایش به پایگاه "اینجرلیک" ترکیه را تایید کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، احمد عسیری، مشاور وزیر دفاع عربستان در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت: عربستان تا زمان شکست داعش به هدف قرار دادن این گروه تروریستی ادامه خواهد داد؛ چرا که به طور مستقیم در معرض حملات داعشی‌ها و چندین منطقه قرار گرفته و همچنان در معرض تهدید مستقیم از سوی این گروه قرار دارد.
وی اعلام کرد که چند جنگنده عربستانی برای شرکت در جنگ علیه داعش به پایگاه اینجرلیک ترکیه رسیده‌اند.
عسیری درباره عملیاتی که جنگنده‌های عربستان در سوریه انجام خواهند داد گفت: عربستان با ائتلاف بین المللی برای "جنگ" علیه داعش در سوریه همکاری می‌کند و از طریق افزایش اقدام هوایی گفته‌های خود را به عمل تبدیل خواهد کرد و ما منتظر جزئیات عملیات نظامی برای آغاز عملیات زمینی هستیم.
وی درباره ناخرسندی روسیه از اقدام جدید ترکیه و عربستان در سوریه گفت: عربستان و ترکیه به صورت انفرادی دست به عملیات نمی‌زنند بلکه بخشی از ائتلاف بین المللی برای جنگ با داعش هستند. روسیه زمانی که آغاز عملیات خود در سوریه را اعلام کرد گفت که این عملیات را برای مقابله با داعش آغاز کرده است. امروز باید ماموریتی را که به خاطر عملیات خود را در سوریه آغاز کرده اجرا کند.
عسیری مدعی شد: موضع عربستان کاملا واضح است ما بارها اعلام کرده‌ایم که از مخالفان "میانه‌رو" سوریه حمایت می‌کنیم. "نظام سوریه و داعش دو روی یک سکه هستند و هر دو مردم سوریه را می‌کشند!"
پیش از این مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز اعلام کرده بود که عربستان جنگنده‌هایی را برای شرکت در جنگ علیه داعش به پایگاه اینجرلیک فرستاده است.
وی گفته بود که ترکیه و عربستان احتمالا عملیات زمینی علیه داعش در سوریه را آغاز کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.