قدس آنلاین- تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از استقرار دستگاه تی‌‌بی‌ام برای حفاری خط سوم مترو تبریز از ترمینال تا فرودگاه خبر داد و گفت: نیمه اول سال ۹۵ مترو تبریز به میدان ساعت می‌رسد.

آغاز حفاری خط سوم مترو تبریز از ترمینال تا فرودگاه/ کار کردن یک هزار نفر در زیرزمین در تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدی اظهار داشت: از سال 80 آغاز شده تا سال 92 برای مترو تبریز در مجموع 700 میلیارد هزینه صرف شده که از این میزان 500 میلیارد سهم دولت و 200 میلیارد سهم شهرداری تبریز بوده است.

وی افزود: بعد از روی کار آمدن دولت جدید و تغییر مدیریت، با شهرداری توافق شد تا برای مترو یک فکر اساسی شود بر همین اساس خواستیم تا مدیریت جدید در این مورد برنامه‌ریزی کند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: در دولت جدید با وجود محدودیت مالی قول دادیم تا تامین اعتبارات کنیم و خوشبختانه بر اساس همین زمان‌بندی شهرداری نیز سهم آورد و در نیمه دوم سال 92 و 93 مجموعا 400 میلیارد تومان اعتبار نقدی و غیرنقدی اختصاص داد که در خرداد فاز اول خط یک افتتاح شد.

وی ادامه داد: بر اساس زمان‌بندی و تصمیماتی که در سفر دولت به استان اتخاذ شد، مقرر شد تا دولت نیز حمایت کند و شهرداری نیز به میزان یک و نیم برابر آورده دولت کمک کند که با توجه به این مسئله ان‌شاءالله خط یک مترو تبریز را نیمه اول سال 95 تا میدان ساعت خواهیم رساند.

پورمهدی با بیان اینکه ریل‌گذاری از میدان ساعت آغاز شده و تا تپلی‌باغ ادامه یافته است، اضافه کرد: در حال حاضر 5 واگن در حال کار بوده و 3 واگن نیز در بندرعباس است که تا آخر سال 8 واگن خواهیم داشت که هر کدام 5 کوپه دارند.

وی ادامه داد: 2 واگن دیگر نیز خودمان در حال خرید هستیم که در نیمه اول سال 95 تا میدان ساعت مسافر خواهیم برد و تلاش خواهیم کرد تا نیمه اول 96 نیز تا چهارراه لاله به اتمام برسانیم.

پورمهدی با بیان اینکه برای سال آینده در بودجه شهرداری نیز در این خصوص اعتباراتی در نظر گرفته شده است، گفت: در حال حاضر مترو به خوبی پیش می‌رود و در کنار خط یک، عملیات اجرای خط دو نیز آغاز شده است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، در ادامه از اتمام حفر تونل خط یک مترو تبریز خبر داد و افزود: دومین دستگاه tbm از آخرین ایستگاه یعنی ایستگاه 16 در لاله خارج خواهد شد و بعد از آن در ترمینال تبریز مستقر شده تا خط 3 که از ترمینال تا فرودگاه است آغاز شود.

وی با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی مترو تبریز با جهش بسیار خوبی در حال پیش‌روی است، گفت: در حال حاضر یک هزار نفر در زیر زمین تبریز و در بخش‌های مختلف مترو کار می‌کنند.

پورمهدی خاطر نشان کرد: سعی داریم تا گره‌های شهری را باز کنیم و روی حمل و نقل عمومی و ترافیک کار می‌کنیم و به عبارتی پروژه‌های شهری هماهنگ پیش می‌رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.