دبیرکل شورای اسلامی کار گفت: تمام اقداماتی که هم اکنون در کارگروه مزد در حال انجام است، تنها مقدمات بوده و تکلیف دستمزد کارگران پیش از نیمه اسفند مشخص نمی‌شود.

 دستمزد کارگران قبل از نیمه اسفند مشخص نمی‌شود/کاهش تدریجی فاصله دستمزد با هزینه خانوار

به گزارش قدس آنلاین رحمت‌الله پورموسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: باید در نظر داشت که در بسیاری از مواقع جلسات شورای عالی کار برای چانه زنی میان کارگران و کارفرمایان است که معمولاً نتیجه آن به سود کارفرمایان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فاصله بسیار زیادی بین سبد هزینه‌ای کارگران و میزان دستمزد آنان وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای پر کردن این خلاء باید حقوق کارگران افزایش سه برابری داشته باشد اما نمی‌توان روی این موضوع با وضعیت اقتصادی کنونی مانور داد.

دبیرکل شورای اسلامی کار افزود: انجمن‌های حمایت از حقوق کارگران به‌خوبی واقف هستند که امکان افزایش حقوق آن‌چنانی و پر کردن فواصل موجود هم‌اکنون وجود ندارد و ممکن است در نهایت منتج به ضرر کارگران شود.

پورموسی بیان کرد: می‌توان صورتجلسه‌ای تنظیم کرد که بر مبنای آن کارفرمایان وظیفه داشته باشند در عرض مدتی مشخص فاصله میان دستمزد و هزینه واقعی زندگی را پر کنند.

وی افزود: جلسات برای تعیین حداقل حقوق و دستمزد سال 95 ادامه داشته و امید می‌رود امسال نیز مانند سال گذشته بتوان به جز تورم شاخص‌های دیگر را نیز برای این مقوله در نظر گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارگر IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    به نام خدا اگر تصور می کنید که کارگر نفهم است سخت در اشتباهید . تفاوت من با شما که چنین اظهار نظر می کنید نه در درس است زیرا من با مدرک فوق لیسانس در حال کارگری هستم و نه مطلب دیگر فقط و فقط پارتی است که شما دارید و ما نداریم . پس اگر فردا هم مزد کارگران تعیین شود شما و امسال شما بدانید که کارگر جماعت همیشه در صحنه بوده و در انتخابات شرکت می نماید مثلاً آقای دانا قصد گروکشی دارید پس سخت در اشتباه هستید . ما کارگران فدایی ولایت فقیه هستیم .