جمال شورجه در نشست خبری جشنواره مدرسه عشق گفت: متاسفانه به فیلم مریض و بیمار ابد و یک روز ۹ سیمرغ دادند که این یک جریان را در سینمای ما ایجاد می‌کند که در سال‌های بعد در داخل و خارج اثر آن را می‌بینیم.

دادن جایزه به فیلم مریض «ابد و یک روز» اشتباه بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، نشست خبری چهارمین جشنواره فرهنگی هنری مدرسه عشق با حضور دبیران بخش‌های مختلف این جشنواره صبح امروز برگزار شد.

جمال شورجه دبیر سینما و هنرهای نمایش جشنواره مدرسه عشق در سخنانی با بیان اینکه این بسیجی‌ها و سینه‌سپرکرده‌ها هستند که باید هنر را در دست بگیرند گفت: ما امروز خلاء حضور هنرمندان مومن و مقید را به شدت احساس می‌کنیم و پر کردن این خلاء کاری است که جشنواره‌هایی چون جشنواره مدرسه عشق می‌تواند انجام دهد.

وی با بیان اینکه نتوانستیم از حوزه سینما انقلاب خود را صادر کنیم با اشاره به جشنواره فیلم فجر افزود: در این دوره از جشنواره شاهد فیلم‌های بد و زشتی بودیم و در داوری‌ها نیز اشتباهات فاحشی صورت گرفت.

شورجه ادامه داد: من معتقدم سینما نیازمند هزینه کردن است و پول یکی از موشک‌هایی که برای انداخت رعب و وحشت در میان دشمنان استفاده می‌کنیم را به سینما اختصاص دهیم.

وی به فعالیت‌های خود در موسسه تبیان با همکاری فرج‌اله سلحشور اشاره کرد و گفت: این کار دو سال است شروع شده و 30 تا 35 نفر با کمک بسیج و شخص آقای نقدی در عرصه‌های مختلف فیلمنامه‌نویسی و ... تربیت شده‌اند تا وارد این عرصه شوند.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن هنرمندان کشور در جایگاه اپوزیسیون تاسف‌بار است تصریح کرد: در جشنواره فجر امسال چند کار خوب دیدم که توسط سپاه یا بسیج حمایت شده بود و غیر از این نیز نباید باشد چرا که از تکالیف این مراکز است که از انقلاب حفاظت کنند.

شورجه در ادامه سخنان خود درباره جشنواره فیلم فجر با اشاره به فیلم «ابد و یک روز» گفت: دادن جایزه به این فیلم به دلیل ساختار خوب آن اشتباه بوده است و همانطور که بارها گفتم نمی‌توان فارغ از محتوا به آثار جایزه داد و چنین فیلم‌هایی همان قرار گرفتن خنجر در دست زنگی مست است.

وی در بیان برآوردی از آثار جشنواره فجر تاکید کرد: بین 40 تا 50 درصد آثار فیلم‌های خنثی بودند و فیلم مفید که انقلابی و سازنده باشد اندک بود. اما فیلم مضر و بدآموز زیاد داشتیم که در آنها خیانت و توهم خیانت و همچنین عادی‌سازی حضور مشروب در خانواده و سیگار کشیدن زن و مرد دیده می‌شد.

شورجه افزود: در مجموع جشنواره امسال مثل سال‌های گذشته چند کار فوق‌العاده اما اندک داشت که از جمله آنها فیلم «بادیگارد» بود و متاسفانه به فیلم مریض و بیمار ابد و یک روز 9 سیمرغ دادند. فیلمی که فیلمنامه مصوب آن مبنی بر تحکیم خانواده بود اما آن را به شدت زشت و کریه نشان دادند.

وی با اشاره به آثار نسبتا خوب برخی از نهادهای انقلابی از جمله بسیج و حوزه هنری و ورود وزارت اطلاعات به عرصه سینما گفت: متاسفانه علی‌رغم این حضور امروز اکثر کسانی که می‌خواهند پروانه نمایش بگیرند به دنبال سیاه‌نمایی هستند تا فیلم‌های خود را به جشنواره‌های خارجی ارسال کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.