رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ گفت: امروز مهم ترین وظیفه ملی مسئولان، استفاده از این فرصت پیش آمده در جهت ایجاد اقتصاد سالم و زاینده است.

مسئولان از گشایش پیش آمده پس از برجام برای ایجاد اقتصاد سالم تلاش کنند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، علی لاریجانی در آیین بهره برداری از 135 طرح عمرانی، خدماتی، ترافیکی و فرهنگی شهرداری قم، افزود: بعد از توافق هسته ای، فضای متفاوتی در کشور از نظر نگاه به سرمایه گذاری به وجود آمده و بسیاری از کشورها از جمله کشور چین در سفر رئیس جمهوری این کشور به ایران و همچنین هیات هایی از کشورهای اروپایی جهت سرمایه گذاری ابراز علاقه مندی کرده اند.
وی افزود: با سرمایه گذاری محدود نمی توانیم به رشد هشت درصدی در اقتصاد کشور برسیم و معضل بیکاری را رفع کنیم.
وی با تاکید بر استفاده از فضای فعلی کشور برای جذب سرمایه گذاران، اضافه کرد: مناقشات و بحث های مختلف در مراتب پایین تر قرار دارند و اصل بر این است که در کشور فضایی ایجاد کنیم تا مردم زندگی با کرامتی داشته باشند.
رئیس قوه مقننه با بیان اینکه امروز دریچه هایی از امید برای بهبود وضعیت کشور گشوده شده است، گفت: کشور همچنان در شرایط سختی قرار دارد و کار کردن و به ثمر رساندن طرح های مختلف در واقع نوعی مجاهدت و نشان دهنده تلاش مسئولان است.
لاریجانی در ادامه سخنان خود به طرح های عمرانی و خدماتی شهرداری قم اشاره کرد و گفت: مسئولان اولویت هایی را برای شهر قم ترسیم و زمینه سرمایه گذاری خارجی در راستای آبادانی این شهر به نحوی که در شان استان قم باشد، فراهم کنند تا جهشی در عمران و آبادانی قم رقم بخورد.
وی همچنین با اشاره به اینکه آغاز عملیات راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان در شرایط سخت تحریم انجام شد، گفت: این طرح با همکاری کشور چین محقق شد و امروز نیز خط دوم مترو را می توان با استفاده از فاینانس احداث کرد.
وی ادامه داد: مدیران استانی فعال باشند تا برای طرح های مختلف علاوه بر جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، از تسهیلات صندوق توسعه ملی نیز استفاده کنند.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از مردم قم زیر خط فقر زندگی می کنند، گفت: آباد کردن و ایجاد فضای اشتغال در قم وظیفه ملی است و در این شهر از این جهت باید بیشتر کار شود.
لاریجانی تاکید کرد: بعد صنعتی شهر قم در کنار بعد زیارتی آن باید تقویت شود و مسئولان شهرداری و استانداری در این راستا مطالعات دقیقی انجام دهند.
وی به برخی مشکلات از جمله بدهی شهرداری به دولت و بدهی دولت به شهرداری اشاره کرد و گفت: برخی مشکلات این چنینی به شهرداری فشار وارد می کند که البته امیدواریم با صحبتی که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی شده این مشکلات مرتفع شود.
وی اضافه کرد: شهرداری باید علاوه بر انضباط کاری، محاسبه درستی از اقدام های صورت گرفته داشته باشد تا مشکلات مشابه پیش نیاید.
رئیس مجلس شورای اسلامی با مفید ارزیابی کردن مطالعه قم 1400، گفت: مسئولان باید گام های بعدی را برای افق درازمدت با اولویت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در نظر بگیرند تا شهر دلخواه را بسازند، در غیر اینصورت تحت فشار مهاجرت ها قرار می گیرد.
وی ادامه داد: باید شهرسازی در قم به گونه ای باشد تا هویت شهر علم و مرکز تشیع حفظ شود.
وی تاکید کرد: مسئولان تلاش کنند جمعیت شهر قم بیشتر از این نشود، شهرهای بزرگ مشکلات متعددی دارند که آسایش را از مردم سلب می کندلاریجانی ادامه داد: مهاجرت ها طوری باشد که با شرایط قم سازگار باشد، لزومی ندارد قم گسترش پیدا کند، بلکه می توان شهرهای دیگری به وجود آورد.
وی همچنین با اشاره به اینکه وضعیت آب در قم مناسب نیست، گفت: تمام تلاش های چند سال گذشته حداکثر در حد نگهداری وضع موجود بوده و وضعیت آب هشداردهنده است و به همین دلیل باید از اینکه در درازمدت جمعیت شهر قم و شهرک ها افزایش یابد جلوگیری کنیم.
وی افزود: بعید است شرایط از نظر آب به سامان شود، پس باید انواع ساز و کارهایی که می شود جمعیت شهر را مهار کرد و سکنه را در محدوده مشخصی نگه داشت لحاظ شود.
لاریجانی با تاکید بر اینکه خودمان با دست خودمان شهر را بزرگ نکنیم، بیان کرد: باید در محدوده شهر سخت گیرانه عمل کنیم که متاسفانه در سال های گذشته اینطور نشد و بسیاری از مشکلات به وجود آمد.
وی به کمبود فضای سبز در استان قم نیز اشاره و بیان کرد: این مشکل هم برای سلامتی مردم و هم برای آینده شهر از لحاظ زیبایی مهم است و باید مراقبت کنیم تا علاوه بر حفظ فضای سبز کنونی، هر سال با استفاده از پساب شهری به مساحت فضای سبز افزوده شود.
آیین بهره برداری از 135 طرح عمرانی، خدماتی، ترافیکی و فرهنگی شهرداری قم با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س)، مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، ولی الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر، محسن بهشتی معاون عمرانی استاندار قم و سایر مدیران استانی در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد.

  *
 
 
 
 
   
 
 
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.