قدس آنلاین - ایلام: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام گفت: ۶۰ هزار خانوار ایلامی در بخش کشاورزی مشغول به کار بوده و از این طریق امرار معاش می کنند.

امرار معاش ۶۰ هزار خانوار ایلامی از بخش کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، عبدالرضا بازدار با بیان اینکه کشاورزی مهمترین ظرفیت استان ایلام است و هم اکنون بیش از ۳۰ درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده است، اظهارداشت: دولت قصد دارد 20 هزار میلیارد ريال در بخش کشاورزی ایلام سرمایه گذاری کند و با توجه به پتانسیل مناسب استان و این سرمایه گذاری کلان، آینده ای بسیار روشن در انتظار بخش کشاورزی استان است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه های دولت در استان ایلام توسعه بخش کشاورزی با استفاده از روش های نوین آبیاری است که برای این مهم بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، افزود: استان ایلام در حال حاضر دارای ۸۰ هزار هکتار زمین کشاورزی آبی است و با برنامه های در دست اجرا 110 هزار هکتار به اراضی آبی ایلام اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام به اجرای شبکه های آبیاری و زهکشی در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی ایلام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ۵۰ هزار هکتار از این اراضی در حوزه آبخور سد کرخه، ۳۰ هزار هکتار در آبخور رودخانه های محلی و سامانه انتقال و ۲۰ هزار هکتار نیز در رودخانه های حوزه میانی است که توسط عوامل و منابع استانی تامین آب می شود.

عبدالرضا بازدار با بیان این مطلب که مناطقی از استان مستعد کشت دانه های روغنی و چغندر است که باید توسعه یابند، بیان داشت: توسعه باغ ها در زمین های شیب دار از دیگر قابلیت های استان ایلام در حوزه کشاورزی و باغداری است که برای این بخش نیز برنامه های مختلفی تدوین شده که به مرور اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.