قدس آنلاین- یزد : استاندار يزد در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از افزايش ۵۴ درصدي كشفيات مواد مخدر در استان يزد خبر داد

كشفيات مواد مخدر در استان يزد  در استان ۵۴درصدافزایش داشته است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سید محمد ميرمحمدي  درنشست شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر ضمن تقدير از نيروي انتظامي استان و دستگاه‌های امنيتي و اطلاعاتی استان در مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت :در سال جاري بيش از 36 تن انواع مواد مخدر از سوي نيروي انتظامي و نهادهای اطلاعاتی کشف‌شده كه رشد قابل‌توجهی نسبت به سال گذشته داشته است.

وی افزود: نيروي انتظامي اقدامات مطلوبي را درزمینه ناامن سازي محورهاي قاچاق مواد مخدر صورت داده که اين عامل باعث شده است تا قاچاقچيان مواد مخدر با مشكل جابجایی و قاچاق مواد مخدر روبرو شوند.

استاندار يزد با اشاره به اينكه تجربه نيروي انتظامي در كشف و شناسايي جا سازهای مواد مخدر افزایش‌یافته است تصریح کرد: ضرورت دارد مردم با همكاري و همياري بیشتر به موفقيت نيروي انتظامي و بحث مبارزه با مواد مخدر کمک نمایند.

ميرمحمدي پاک‌سازی موزاییکی استان از وجود معتادين و توزیع‌کنندگان خرد مواد مخدر را يكي از طرح‌های اساسي اين حوزه دانست و گفت: در اين طرح منطقه به منطقه استان تحت پوشش برنامه‌های پيشگيري، شناسايي و درمان معتادان قرار می‌گیرد كه می‌تواند در كاهش آسیب‌های اجتماعي مؤثر باشد.

اجرای پایلوت طرح دادگاه درمان محور در استان

استاندار يزد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به طرح «دادگاه درمان‌مدار» افزود: اين دادگاه درواقع قرار است طلاق‌هایی كه عامل ناشی از اعتياد يكي از زوجين است را كاهش دهد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با فرايندي كه در این طرح تعریف‌شده است، افراد قبل از طلاق تحت مراقبت‌های شديد و حساب‌شده قرار می‌گیرند و تلاش می‌شود تا به روند عادی زندگي بازگردند و از طلاق آن‌ها جلوگيري شود.

ميرمحمدي در پايان اظهار اميدواري كرد: با اجراي اين طرح كه به‌صورت پايلوت صرفاً در استان يزد و تهران اجرا می‌شود، موفقیت‌های مطلوبي نصيب استان شود و مشكلات اين حوزه كاهش يابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.