مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: نوسازی و جایگزینی شبکه‌های فرسوده آب‌رسانی در شهرهای این استان ۱۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

 نوسازی شبکه‌های آب‌رسانی خراسان شمالی بیش از ۱۱۴ میلیارد تومان نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،سید ابراهیم علوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اکنون 520 کیلومتر از شبکه‌های آب‌رسانی شهرهای استان به سن فرسودگی رسیده است که نوسازی هر کیلومتر از شبکه‌های فرسوده، 220 میلیون تومان هزینه دارد.

علوی تصریح کرد: 40 درصد از یک هزار و 300 کیلومتر شبکه آب‌رسانی اجراشده در شهرهای استان، بالای 30 سال عمر داشته و این شبکه‌ها باید در برنامه‌های نوسازی قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: فرسودگی 20 درصد از شبکه‌های آب در شهرهای این استان بحرانی است و باید برچیده شود که این شبکه‌های فرسوده در اولویت نوسازی و جایگزینی قرار می‌گیرند.

علوی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ورود بخش خصوصی برای اجرای تصفیه‌خانه شیروان گفت: بر اساس قرارداد منعقدشده با سرمایه‌گذار، 25 میلیارد تومان برای ساخت تصفیه‌خانه شیروان هزینه می‌شود و طی دو سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه به مدت 25 سال در اختیار سرمایه‌گذار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از اجرای تصفیه‌خانه در گلستان شهر بجنورد خبر داد و گفت: ساخت این تصفیه‌خانه منطقه‌ای و غیرمتمرکز به‌صورت پایلوت در گلستان شهر اجرا می‌شود و در مرحله نخست یک هزار خانوار را پوشش می‌دهد.

وی اعتبار موردنیاز برای اجرای تصفیه‌خانه گلستان شهر را 700 میلیون تومان عنوان کر و افزود: این روش نوین از اجرای تصفیه‌خانه، در صورت موفقیت در سایر مناطق شهری استان به کار بسته می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی درباره سرمایه‌گذاری پتروشیمی خراسان برای تکمیل طرح جمع‌آوری فاضلاب شهر بجنورد گفت: انعقاد قرارداد با پتروشیمی در حال نهایی شدن است و با اجرایی شدن آن، در یک برنامه پنج‌ساله تمام مردم بجنورد زیرپوشش طرح جمع‌آوری فاضلاب قرار می‌گیرند.

علوی درباره میزان مصرف آب توسط شهروندان استان گفت: سرانه مصرف آب توسط شهروندان در سال‌های اخیر، روند رو به کاهش داشته و سالانه دو تا سه درصد پایین آمده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.