یک دستیار تخصصی طب سنتی راه‌های کاهش افسردگی از منظر طب سنتی را تشریح کرد.

 راه‌های کاهش افسردگی از منظر طب سنتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،مهدی کریمی درباره افسردگی اظهار داشت: غلبه سردی و سودا در سر عامل افسردگی است. افسردگی یک بیماری روحی است و عامل ایجاد آن، علاوه بر تغذیه سرد، فشارها و تنش‌های روحی است.

به گفته وی تاثیر روح بر جسم؛ جسم و روح رابطه مستقیم با هم دارند، اما تاثیر روح به مراتب بیشتر است و داشتن روح سالم یکی از موثر‌ترین عوامل سلامت جسم است، به طوری که یکی از بیماران  سرد مزاج، در دوره درمانی 5 ماهه و استفاده از موارد گرم مزاج تاثیری در تغییر سردی  وی رخ نداد، پس از علت یابی معلوم شد مشکلات روحی وی تاثیر داروها را خنثی کرده و مانع گرمی مزاج شده است.

 درمان افسردگی

این دستیار تخصصی طب سنتی افزود: ابتدا برای رفع افسردیگی باید یبوست مزاج را رفع کرد, قطعاً انسداد معده و رودها باعث سردی و مانع خروج فضولات جسم می‌شود.

کریمی ادامه داد: مصرف یک قاشق مرباخوری بارهنگ در نصف یکی لیوان آب گرم و گلاب صبح ناشتا، انجیر خیسانده در گلاب برای رفع یبوست بسیار موثر است.

وی بیان کرد: تغذیه گرم و پرهیز از موادغذایی با طبع سردی، پرهیز از آب خوردن قبل و بعد از و میانه غذا و پرهیز از استحمام در ایام عادت ماهانه یا بلافاصله پس از رابطه جنسی بسیار به گرم کردن طبع بدن کمک می‌کند.

این دستیار تخصصی طب سنتی اضافه کرد: استشمام عطر‌های گرم، مثل گل محمدی, عطر نرگس و پرهیز از بوهای سرد مانند گشنیز، عطرهای شیمیایی، ادکلن، الکل، مواد شیمیایی و... همچنین مصرف دمنوش‌هایی مثل بادرنجبویه، اسطوخودوس به گرم کردن مغز و رفع افسردگی کمک می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.