مؤسسه بین‌المللی اسلامی ـ عربی «حلف» با هدف مقابله با فرقه‌گرایی، صهیونیسم و نژادپرستی در شهر «بیروت»، پایتخت لبنان راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی مؤسسه بین‌المللی مقابله با فرقه‌گرایی و صهیونیسم در بیروت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایکنا،به نقل از پایگاه خبری «المنار»، مراسم راه‌اندازی مؤسسه اسلامی ـ عربی «حلف» با حضور شماری از شخصیت‌های عربی و اسلامی، نمایندگان پارلمان و مسئولان و اعضای نهادهای دینی و فرهنگی از کشورهای لبنان، عربستان، مصر، کویت، اردن، فلسطین، عمان و سوریه برگزار شد.

مؤسسه «حلف» به دنبال تقویت و نهادینه‌کردن گفتمانی است که امت اسلامی را با تمامی فرقه‌ها، مذاهب و نژادها در برابر صهیونیسم، فرقه‌گرایی و نژادپرستی (قومی، مذهبی و تبعیض علیه زنان) متحد سازد.

نشست تأسیس این مرکز با حضور شخصیت‌هایی از کشورهای مختلف و با هدف اعلام راه‌اندازی مؤسسه براساس ارزش‌‌های «یاری مظلوم» و مشترکات و ارزش‌های متعالی در منطقه‌ای که اکنون گرفتار اختلافات و درگیری‌های داخلی است، برگزار شد.

مؤسسه اسلامی «حلف» تلاش می‌کند تا به تریبونی منحصر به‌فرد در منطقه برای بیان مواضع و دیدگاه‌های بشردوستانه در همبستگی با مظلومان و افرادی که متحمل انواع ظلم از جمله کشتار، شکنجه، گرسنگی، محاصره، انفجار، نقض حقوق و آزادی، صرف‌نظر از دین، مذهب و ملیت‌ شده‌‌اند، تبدیل شود.

همچنین، این مؤسسه درصدد است تا به پایگاهی منطقه‌ای برای فعالان جوامع مدنی، نهادها و مؤسسات تبدیل شود.

حمایت از فعالیت‌هایی که در راستای آگاهی‌بخشی در جوامع، قانون‌گذاری و تقویت این قوانین به‌منظور مقابله با چالش‌های اساسی از جمله، صهیونیسم، فرقه‌گرایی، نژادپرستی و تبعیض علیه زنان انجام می‌شود، از اهداف اساسی این مؤسسه است.

برگزاری برنامه‌های آموزشی در زمینه مقابله با فرقه‌گرایی، مذهب‌گرایی، صهیونیسم و تبعیض علیه زنان، تبادل دانش‌های مدنی و عمرانی(انسانی، اجتماعی، فنی و فرهنگی) در چارچوب منطقه‌ای، تبادل فرهنگی ـ عمرانی میان کشورهای مختلف عربی و اسلامی، ترجمه دانش‌های مختلف از زبان‌های دیگر به زبان عربی، برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها برای تحقق اهداف مؤسسه، تولید مستندات و منشورات(کتب، نشریات و لوح‌های فشرده) و مشارکت و همکاری با مؤسسات و سازمان‌های جامعه مدنی از فعالیت‌های مهم این مؤسسه خواهد بود.

همچنین بیانیه حسن ختام این نشست توسط «سید علی فضل الله» از لبنان، «عبدالمنعم ابوالفتوح» از مصر، « عبدالوهاب الوزان» از کویت، «هنا الحمیدان» از عربستان و برخی شخصیت‌های عربی و اسلامی امضا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.