قدس آنلاین/ محمد رضایی: بیش از ۲۵۰ هزار نیروی انتظامی برای تأمین نظم، امنیت و سلامت انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی در هفت اسفند۱۳۹۴ در حال آماده باش هستند.

 هماهنگی «ناجا» و «سپاه» برای تأمین امنیت انتخابات

سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی با بیان این مطلب در پاسخ به خبرنگار ما گفت: ناجا به عنوان نهاد انتظامی و امنیتی تأمین نظم در حوزه‌های رأی‌گیری سراسر کشور با هر فرد حقیقی یا گروه، جریان و دسته‌ای که خلاف قانون عمل کند، برخورد می‌کند.

 آمادگی صددرصدی «ناجا»
وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما درباره مشکل کمبود نیروی برخی استان‌ها و لزوم وجود نیروی کافی برای تأمین امنیت و اقدام‌های پیشگیرانه انتخابات سالم افزود: خوشبختانه همکاران من با تجهیز کافی به لوازم روز پلیسی و با آموزش‌های خوبی که دیده‌اند، برای مقابله با افراد خودسر آمادگی دارند و طبق توافق صورت گرفته، سپاه نیز با ناجا برای امنیت و آرامش جامعه در این روزهای حساس همکاری خواهد داشت.  اشتری که در مشهد و در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با اشاره به لزوم آمادگی نیروی انتظامی برای بهتر برگزار شدن انتخابات اظهار داشت: نیروی انتظامی از چندین ماه گذشته خود را برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری آماده کرده است و در این زمینه آمادگی ۱۰۰درصدی داریم.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه نباید بگذاریم دشمن و عناصر ضد انقلاب خارج و ایادی آن‌ها فضای آرام کشور را ملتهب کنند، خاطرنشان کرد: همکاران من در ناجا آماده‌اند با تمام ظرفیت و توان به انتخابات ورود پیدا کنند تا امنیت و آرامش انتخابات تأمین شود.

 برخورد قاطع با تحرک‌های مرزی
سردار اشتری همچنین در پاسخ به پرسش دیگر قدس درباره تأمین امنیت مرزهای شرقی و مقابله با تحرک‌های خارج از مرز‌ها در هفته‌های گذشته گفت: با این تحرک‌ها که مربوط به ماه‌های گذشته بوده برخورد قاطع صورت گرفته و هم اکنون در مرز‌ها مشکل خاصی نداریم و تمامی تحرکات دشمن رصد می‌شود.
وی بر هم افزایی نیروهای مسلح برای پاسداشت از تمامیت جمهوری اسلامی و تعامل با همسایگان تأکید کرد و گفت: ما در بحث مرزهای شرقی کشور و تهدیدات اخیر با سپاه و ارتش هماهنگی خوبی داریم و از توان همه نیروهای انقلاب در این فرآیند استفاده می‌شود.
به گفته فرمانده نیروی انتظامی، همه تحرک‌های متجاوزان و اشرار مرزی قبل از رسیدن به خطوط قرمز مرزی -که مواردی در ماه‌های گذشته وجود داشته- توسط نیروهای جان برکف ناجا شناسایی و خنثی شده و در مواردی نیز برخورد با اشرار و متجاوزان انجام شده است.

 طرح ضربتی برای سرقت و ناامنی
وی همچنین درباره مبارزه با سرقت و ناامنی در کلانشهر‌ها گفت: در این رابطه اقدام‌های پیشدستانه و نیز مقابله‌ای فنی و پلیسی خوبی صورت گرفته و طی طرح‌های ضربتی و قاطع، بیشتر سارقان قدیمی دوره‌های قبلی دستگیر شده در زندان به سر می‌برند و پرونده‌هایشان در جریان رسیدگی است.
رئیس پلیس کشور درباره لزوم تأمین نیروی ناجا در استان‌های مرزی و محروم خاطرنشان کرد: البته در این مناطق کمبود بودجه و نیروی انسانی داریم، ولی جلساتی را با مجلس و دولت داشته و نیازمندی‌های انسانی و تجهیزاتی را اعلام کرده‌ایم که برای تأمین آن قول‌هایی داده شده است.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه به دنبال جذب و گزینش نیرو هستیم، اما با همین توان موجود نیز مأموریت‌های خود را بخوبی انجام خواهیم داد، یادآور شد: امیدواریم پایه اعتباری نیروی انتظامی در سال ۹۵ قوی‌تر از سال ۹۴ باشد و ما بتوانیم خرید تجهیزات و امکانات پلیسی را نسبت به قبل بیشتر کنیم.

 حقوق شهروندی؛ اولویت پلیس
وی با اشاره به لزوم رعایت حقوق شهروندی توسط نهادهای دولتی در فرآیند خدمت به مردم گفت: اولویت پلیس در کلانتری‌ها و ندامتگاه‌ها، رعایت حقوق شهروندی است و در این زمینه بیشتر کلانتری‌ها را به عنوان جبهه تماس نیروی انتظامی با مردم، به مراکز مشاوره تجهیز کرده‌ایم.  به گفته سردار اشتری، پلیس به دنبال افزایش پرونده‌ها نیست و برای پیشگیری و کاهش جرایم نیز دارای برنامه است که در این زمینه با کمک دستگاه قضایی همکاری‌های بین بخشی خوبی برای پایین آوردن شاخص ارتکاب جرایم و بزه‌های اجتماعی در حال انجام است.  فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ کلانتری در کلانشهرهای سراسر کشور دارای مراکز مشاوره هستند، یادآور شد: این مشاوره‌ها با جو صمیمانه‌ای که بین طرفین دعاوی ایجاد کرده‌اند، توانسته‌اند بیش از یک سوم پرونده‌ها را در مرحله مراجعه به کلانتری به مصالحه تبدیل کنند و این خروجی در حال افزایش است.

 ایجاد قرارگاه نوروزی پس از انتخابات
 سردار اشتری با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده لازم برای سفرهای نوروزی هموطنان گفت: پس از برگزاری انتخابات، قرارگاه نوروزی راه‌اندازی می‌ شود و در این زمینه خدماتی که باید به مسافران نوروزی داده شود، در حوزه‌های امدادی، ترافیکی، راهداری و تسهیل سفر مشخص شده و آماده خدمت به مسافران هستیم.
فرمانده نیروی انتظامی بر همکاری خوب مردم با مأموران پلیس تأکید کرد و گفت: بالا‌ترین سرمایه ناجا اعتماد مردم به این نیروست و سعی داریم با این همکاری، خدمات‌رسانی و ایجاد امنیت شهر‌ها، جاده‌ها و نیز مرز‌ها بهتر از گذشته انجام شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.