این روزها بحث در مورد نمایندگان کشورمان در مسابقات بین‌المللی، داغ است و گمانه‌زنی‌های متفاوتی در این زمینه صورت می‌گیرد.

گمانه‌زنی‌ در مورد نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایکنا،در حالی که چند روزی از برگزاری نهمین دوره ارزیابی قاریان و حافظان قرآن کریم برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورهای دیگر می‌گذرد، همچنان بحث‌ در مورد انتخاب قاریان برای اعزام به مسابقات دیگر کشورها داغ است تا حدی که می‌توان به جرأت بیان داشت که یکی از داغ‌ترین موضوعات جامعه قرآنی این موضوع است.
در زمان برگزاری این دوره که برخی انتقادات نیز نسبت به آن مطرح شد، اعلام شد که نهایتاً در هفته دوم بعد از پایان دوره ارزیابی، اسامی نمایندگان کشورمان در رقابت‌های مختلف بین‌المللی قرآن اعلام می‌شود.
در حالی که چند روزی از این مهلت تقریباً دو هفته‌ای باقی مانده بود، در روزهای گذشته از سوی دبیر کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن اعلام شد که اعلام اسامی نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن تا 10 روز آینده به تعویق افتاده است.
ایکنا با توجه به اهمیت موضوع به گمانه زنی در مورد حضور نمایندگان کشورمان در مسابقات بین‌المللی دو کشور ایران و مالزی که از اهمیت بیشتری برخوردار هستند پرداخته است که در ادامه آمده است.
«حامد ولیزاده» قاری جوان و خوش صدایی است که در نهمین دوره ارزیابی قاریان و حافظان قرآن کریم برای اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن حضور یافت. وی تنها دارنده رتبه ممتاز مسابقات سراسری قرآن در کرمانشاه بوده و همین می‌تواند بیشترین انگیزه را برای کمیته انتخاب، ایجاد کند تا وی به عنوان نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی کشور، انتخاب شود.
به این موضوع باید آمادگی‌ای که در دوره ارزیابی از خود نشان داد و نیز سابقه حضور این قاری در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی و عدم کسب رتبه برتر در آن مسابقات را اضافه کرد. همه این موارد و  مواردی دیگر باعث می‌شود تا به احتمال بسیار زیاد حامد ولیزاده اولین انتخاب کمیته اعزام و دعوت از قاریان برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران معرفی شود.
بنابراین و بر اساس گمانه‌زنی ایکنا «حامد ولی‌زاده»‌ تنها دارنده رتبه ممتاز سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کشور به عنوان نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در رشته تلاوت حضور خواهد داشت و شنیدن صدای این قاری جوان از جایگاه نمایندگی ایران در مسابقات بین‌المللی کشورمان دور از ذهن نیست.

سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران اواخر اردیبهشت‌ماه سال آینده و در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، باید تا آن زمان منتظر نشست و دید که دومین قاری ارومیه‌ای، مفتخر به حضور در مسابقات بین‌المللی کشورمان و کسب رتبه در این مسابقات می‌شود یا خیر.
یکی دیگر از مسابقه‌های بین‌المللی قرآن که از لحاظ اهمیت تنه به تنه مسابقات جمهوری اسلامی ایران زده است، رقابت‌های قرآنی کشوری مالزی بوده است، مسابقاتی که سال گذشته نماینده فقید کشورمان شهید منا «محسن حاجی‌حسنی کارگر» درخششی کم نظیر داشت و پس از 9 سال ایران را صاحب رتبه اول این مسابقات کرد.
امسال نیز گمانه‌زنی‌ها حکایت از حضور «سیدمصطفی حسینی»، قاری جوان و خوش‌خوان کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی دارد.
صدای زیبای این قاری جوان و برخی شاخص‌های دیگری که مطمئناً از چشم داوران دوره ارزیابی پنهان نمانده است می‌تواند در نهایت منجر به حضور این قاری جوان کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی شود.
ایکنا برای همه نمایندگان اعزامی به مسابقات جهانی قرآن، آرزوی موفقیت می‌کند.
پنجاه و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی خردادماه سال آینده برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.