۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 350751

قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز ابتدا تا رقم ۱۲۱۲ دلار و ۲۰ سنت بالا رفت، اما بعدا اندکی تعدیل شد و با ۰.۹ درصد رشد به ۱۲۱۱ دلار و ۲۰ سنت رسید.

 قیمت طلا به ۱۲۱۱ دلار رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، به نقل از رویترز، در حالی که ارزش سهام های آسیایی و ارزش دلار آمریکا شاهد کاهش بوده، قیمت طلا امروز یک درصد افزایش داشت و با پاره کردن نوار کاهش 3 روزه مجددا به بالای 1200 دلار رسید.
قیمت طلا هفته گذشته پس از افت شاخص ها در بازارهای بورس و افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار فلز زرد به بالاترین رقم در یک سال گذشته رسید، اما با ترمیم شاخص های بورس، بعدا اندکی از این افزایش قیمت ها را از دست داد.
با توجه به اینکه امروز شاخص ها در بازارهای بورس مجددا افت داشته، قیمت طلا شاهد رشد بوده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا ابتدا تا رقم 1212 دلار و 20 سنت بالا رفت، اما بعدا اندکی تعدیل شد و با 0.9 درصد رشد به 1211 دلار و 20 سنت رسید. قیمت طلا در 3 جلسه گذشته 3.7 درصد کاهش یافته است.
الکس تورندیکه، تاجر گروه ام کی اس گفت، علاوه بر افت ارزش دلار، پیش خریدها و اظهارنظرهای محتاطانه مقامات فدرال رزرو درباره افزایش نرخ بهره در آینده نیز به بالا رفتن قیمت طلا کمک کرده است.
سرمایه گذاران در انتظار انتشار صورت مذکرات نشست روزهای 26 و 27 ژانویه فدرال رزرو در اواخر امروز هستند تا سرنخ های بیشتری از چشم انداز بانک مرکزی آمریکا درباره نرخ بهره به دست بیاورند.
این احتمال در روزهای اخیر قوت گرفته که فدرال رزرو ممکن است برای تحریک رشد اقتصادی به نرخ بهره منفی متوسل شود. جانت یلن، رئیس فدرال رزرو هفته گذشته گفته بود، نرخ بهره منفی گزینه ای است که از روی میز برداشته نخواهد شد.
روز سه شنبه، نیل کاشکاری، از مقامات فدرال رزرو گفت که وی افزایش تدریجی نرخ بهره را پیش بینی می کند. پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو شعبه فیلادلفیا هم گفت، بانک مرکزی آمریکا ممکن است قبل از افزایش مجدد نرخ بهره، منتظر دریافت شواهد بیشتری مبنی بر افزایش نرخ تورم بماند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.