سردی گیشه های فروش فیلم در مشهد شامگاه سه شنبه با اکران فیلم«ابد و یک روز» در سینما آفریقا رخت بست و اکران این فیلم ضمن آشتی دادن مردم با سینما در فروش گیشه رکورد زد.

رکورد جشنواره فیلم فجر شکسته شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، در هشتمین شب از سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، گیشه پر فروش سینما آفریقا برای فیلم «ابد و یک روز» نشان از توجه مردم به بلورین ترین فیلم امسال جشنواره داشت.

استقبال مردم مشهد در پی روزهای بی رونق گیشه فروش به قدری بود که برای نظم بخشیدن به حضور مردم نیروی انتظامی به حاشیه این صف ها پیوست.

فیلم «ابد و یک روز» خانواده ای منسجم ولی سراسر مشکل را به تصویر می کشد که با وجود وابستگی اعضای خانواده به یکدیگر، روابط خانوادگی درحال از هم پاشیدن است و تنها حلقه پیوند این خانواده، نه پدر و مادر که کوچکترین دختر خانواده است؛ دختری که در آستان ازدواج با پسری افغانی است و همه را از رفتن خود به هراس انداخته است.

فیلم «ابد و یک» روز با وجود استقبال تماشاچیان و داواران سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، انتقادات بسیاری را به همراه داشته است به ویژه مسعود فراستی بارها در محافل مختلف به نقد این فیلم پرداخته و به نقاط ضعف آن اشاره های فراوان کرده است.

«ابد و یک روز» سیاه نمایی بسیار دارد و زندگی ایرانی را به شدت به چالش کشیده و ترک این کاشانه را امری مسلم و طبیعی نشان می دهد هرچند در پایان فیلم به بیننده می گوید که در همین کاشانه ویرانه بارقه های امید وجود دارد و هرکه به آن بازگردد قهرمان واقعی است.

شاید «پریناز ایزدیار» برای ایفای همین نقش قهرمان گونه است که موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شده است.

شب ۲۳میلیونی سینما آفریقا

گیشه های بی رونق سینماهای مشهد در طی روز های گذشته که حتی از دو میلیون هم فروش آنها تجاوز نمی کرد شب گذشته با حضور این فیلم بلورین رکوردی ۲۳ میلیون تومانی زد.

شب گذشته «ابد و یک روز» در چهار نوبت توانست حدود ۲۳ میلیون تومان بلیط به فروش برساند.

شامگاه سه شنبه همچنین فیلم «آبنبات چوبی» نیز در سینما هویزه اکران شد که با توجه به حضور انبوه سینمادوستان در سینما آفریقا این فیلم با تماشاچی چندانی همراه نبود.

«آبنبات چوبی» به کارگردانی  محمدحسین فرحبخش و هنرمندی رضا عطاران در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته است. این فیلم موضوعی اجتماعی دارد و شکاف نسلی را در قالب اختلاف دیدگاه نسل قدیم و جدید نشان می دهد.

«آبنبات چوبی» را در مشهد ۵۷۰ نفر به تماشا نشستند و حدود پنج میلیون ۷۴۰ هزار تومان در گیشه فروش داشت.

با وجود فروش ۲۳ میلیونی «ابد و یک روز» پرونده هشتمین روز از گیشه فروش جشنواره فیلم فجر مشهد با رقم حدود ۲۸ میلیون تومان بسته شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.