یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه اظهارات اخیر فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور درباره آزمودن جدیت دولت سوریه را به شدت محکوم کرد.

ما باید دی میستورا را امتحان کنیم نه او

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه گفت که دولت سوریه به استفان دی‌میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل و هیچ کس دیگر اجازه نمی دهد که از آزمایش جدیت دولت سوریه در هر موضوعی سخن بگویند. حقیقت این است که دولت سوریه نیازمند آزمایش صداقت دی میستورا است که از ابتدای فعالیتش عادت کرده است که در رسانه ها سخنانی مطرح کند که کاملا با آنچه در نشستهای مشترکش با دولت سوریه می گذرد در تناقض است.
وی افزود جمهوری عربی سوریه تاکید می کند که ارسال کمکهای بشردوستانه به مناطق محاصره شده از سوی تروریستها هیچ رابطه ای به نشستهای ژنو، مونیخ،  و وین ندارد. ارسال کمکهای بشردوستانه چه در قبل یا در آینده در راستای وظایف دولت در قبال ملت است و ما منتتظر کسی نمی مانیم که وظایفان در قبال ملتمان را به ما گوش زد کند.
این منبع گفت آنچه دی میستورا درباره آزمایش جدیت دولت سوریه مطرح کرده و می کند سخنی بی اساس با هدف ارضای طرفهای دیگر است.
فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل روز گذشته از ورود کمک‌های انسان‌دوستانه این سازمان به مناطق محاصره‌شده سوریه طی روز چهارشنبه خبر داد.
وی افزود: «همان‌گونه که به‌خوبی می‌دانید کاروان‌‌های حامل کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان ملل متحد به‌صورتی منظم و سازمان‌دهی شده و با همکاری هماهنگ کننده امور انسان‌دوستانه، به این مناطق اعزام می‌شوند. وظیفه دولت سوریه این است که کمک‌های انسان دوستانه را در اختیار همه سوری‌ها در هر مکانی که باشند، ارسال کنند و به سازمان ملل اجازه دهد کمک‌های انسانی را به‌خصوص بعد از وقفه‌ای طولانی به نیازمندان تحویل دهد».
دی میستورا گفت: «ما فردا این مسئله را امتحان می‌کنیم و خواهیم توانست درباره این موضوع بیشتر گفت‌وگو کنیم».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.