«دولت متأسفانه به توصیه‌های خیرخواهانه درباره اتخاذ تئوری و استراتژی اقتصادی عدالت‌محور بی‌اعتنایی کرد و به‌کام تئوری غالب روز یعنی لیبرال سرمایه‌داری فرو افتاد که خطر این روحیه و رویکرد به اندازه خطر از بین رفتن استقلال کشور است».

 هشدار احمد توکلی نسبت به گرایش دولت به اقتصاد لیبرالی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، احمد توکلی نماینده اقتصاددان مجلس در مطلبی با عنوان «خطر از بین رفتن استقلال کشور» تصریح کرد: باید نگران شکل‌گیری جریانی بود که قانون را به خدمت از بین بردن ضعفا و مستضعفین می برد؛ جریانی که با ترویج لیبرالیسم اقتصادی پروژه نفوذ فرهنگ غرب را تکمیل کند.

وی افزود: متأسفانه این دولت، به توصیه‌های خیرخواهانه درباره اتخاذ تئوری و استراتژی اقتصادی عدالت‌محور بی‌اعتنایی کرد و به کام تئوری غالب روز یعنی لیبرال سرمایه‌داری و الگوهای بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول فرو افتاد؛ خطر این روحیه و رویکرد به اندازه خطر از بین رفتن استقلال کشور است.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین با اشاره به رواج اشرافی گری و مانور تجمل در تهران اظهار داشت: وقتی ثروت در قالب کاخ‌ها و به شکل برج‌های بزرگ در می‌آید، حتما به تعبیر امیرالمومنین (ع) چاله‌های بزرگی پیدا شده که این تپه‌های بزرگ ساخته شده است.

توکلی افزود: الآن تقریبا کار سالم اقتصادی که به برج‌ها منتهی نمی شود، خیلی سخت شده است؛ به‌طوری که الآن می شود با روش های فاسدی که پیدا و شبکه‌های فسادی که ایجاد شده، ره صدساله را یک‌شبه رفت.

وی با انتقاد از تبلیغ مدل زندگی غربی در کشورمان ادامه داد: تبلیغ سبک زندگی غربی فرهنگ‌ها را به نفع غرب یکسان می کند و در این شرایط، مانورهای تجملی چون حرکت پورشه‌‌ها در خیابان ‌های پایتخت و تفاخر در ساختمان‌سازی‌های عظیم استفاده از وسائل لوکس خارجی، هرمان و حسادت‌های اجتماعی را افزایش می دهد و به روابط انسانی ضربه می زند و اثر نمایشی این نوع رفتارها باعث می شود توقع طبقات پایین زیاد شود و بخواهند زودتر به نتیجه برسند و چون با کار سالم نمی شود زود به نتیجه رسید، آنها هم دچار فساد شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.