رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: امیدواریم در دو برنامه ششم و هفتم توسعه از ۱۰ میلیون نفر در راهیان‌نور پذیرایی کنیم و در سال ۱۴۰۴ این موضوع تحقق یابد.

امیدواریم در سال ۱۴۰۴ از ۱۰ میلیون نفر در راهیان‌نور پذیرایی کنیم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حاشیه مراسم رونمایی از گواهی ثبت ملی یادمان‌های دفاع مقدس در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری جلسه هیئت‌امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: در این جلسه گزارشی در مورد اجرای مصوبات جلسه سوم هیئت‌امنا داده شد و عضویت وزیر کشور و رئیس سازمان میراث فرهنگی عنوان عضو هیئت‌امنا تصویب شد.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از موارد مطرح شده در جلسه درباره تعیین تکلیف یادمان شهدای گمنام در سراسر کشور بود، خاطرنشان کرد: شیوه اداره یادمان‌ها و اداره آنها تصویب شد. بیش از 8 هزار شهید گمنام در کشور در یک هزار و هشت یادمان دفن هستند که باید تعیین تکلیف می‌شدند که امروز به نتیجه رسید که به چه صورت اداره شوند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: در مورد تملک آثار ملی بحث شد و قرار شد در شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطرح شود و ضمن بررسی دوباره به هیئت‌امنا بازگردد.
سردار کارگر با بیان اینکه 55 یادمان دفاع مقدس در 7 استان کشور داریم، گفت: قرار شد درباره اداره این یادمان‌ها به جهت اینکه آثار ملی هستند دستورالعملی بنویسیم و در جلسه آینده مطرح شود.
وی با اعلام اینکه سال گذشته بیش از 5 میلیون نفر در راهیان‌نور شرکت کردند که 80 درصد آنها از جوانان بودند، تصریح کرد: انشاءالله در دو برنامه ششم و هفتم توسعه باید کار کنیم تا بتوانیم از 10 میلیون نفر پذیرایی کنیم و در سال 1404 ده میلیون نفر در یادمان‌ها حضور پیدا کنند و بتوانیم از آنها پذیرایی کنیم.
سردار کارگر در پایان اظهار داشت: متاسفانه ما تاریخ دفاع مقدس نداریم و امیدواریم تاریخ دفاع مقدس را در دو برنامه ششم و هفتم توسعه و در پایان سال 1404 جمع‌آوری و تدوین کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.