رئیس ستاد اقامه نماز کشور، گفت: نگاه سیاسی و اقتصادی در نماز نیست و می‌توان خدمات تأثیرگذاری در برگزاری نماز داشت.

  نگاه سیاسی و اقتصادی در نماز نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا،حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در سمینار محراب مسافر در قم با بیان این‌که «نماز ما باید برجسته باشد» اظهار کرد: سعی کنید که اهل نماز اول وقت باشید و به گونه‌ای باشید که دیگران با دیدن شما، رنگ معنویت به خود بگیرند و عبادات شما بر دیگران تأثیرگذار باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: همه چیز را به نماز گره بزنید، جزوه‌های ساده و کم حجم درباره اسرار نماز تدوین و چاپ کنید و در رستوان‌ها و مجتمع‌های گردشگری توزیع کنید.

قرائتی با اشاره به این‌که «افرادی از 100 ملیت با سفر به قم برای شناخت اسلام مراجعه کرده‌اند» عنوان کرد: برای ترویج مساله نماز می‌توان جزوه‌هایی استدلالی منتشر و در میان مسافران و زائرن در مجتمع‌های بین راهی و رستوران‌ها قرار داد.

وی با بیان این‌که «باید خدمات بین راهی در جاده‌ها به گونه‌ای باشد که نیاز مسافران را فراهم کند» افزود: قم محور مواصلاتی 17 استان است، از همین رو باید در ارائه خدمات نیز سرآمد باشد.

وی تاکید کرد: قم باید در همه زمینه‌ها بویژه ترویج و توسعه فرهنگ نماز در مجتمع‌های گردشگری و بین راهی نمونه و برای همه کشور الگو باشد.

قرائتی با اشاره به اینکه «اگر می‌خواهید کاری کنید، ارزانترین و زیباترین خدمات باید ارائه شود» تصریح کرد: اگر کسی به خاطر دستاوردی خاص اقدام به انجام فعالیت فرهنگی و دینی کند کاری نامقدس است، از همین رو این دست فعالیت‌ها باید گمنام انجام شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.