رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: مشکلات مالی برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان ها با مشارکت مردمی حل خواهد شد.

چرا جشنواره فیلم فجر در مشهد به صورت کامل برگزار نشد؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حجت الله ایوبی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد که شامگاه پنج شنبه در تالار سینمایی شهید اصغرزاده مشهد برگزار شد، به تعداد کم فیلم های اکران شده در جشنواره های استانی اشاره کرد و گفت: سازمان سینمایی کشور متولی فیلم های ساخته شده نیست.

ایوبی ادامه داد: فیلم های جشنواره ها متعلق به صاحبان آن ها است و برای اکران این فیلم ها در مراکز استانی باید رضایت صاحبان فیلم ها جلب شود.

وی با بیان اینکه سازمان سینمایی کشور توان پرداخت هزینه اکران فیلم ها برای استان ها را ندارد، گفت: پرداخت این هزینه و جلب رضایت صاحبان آثار سینمایی برای اکران در استان ها با استانداری ها است.

ایوبی ادامه داد: با توجه به اینکه استانداری ها بودجه کافی ندارند، باید به فکر جلب مشارکت مردمی در جشنواره های آینده باشیم.

وی با بیان اینکه شورای تهیه کنندگان برای اکران فیلم ها در استان های مختلف مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان از هر استان مطالبه کرد، گفت: تهیه این مبلغ توسط همه استانداری های کشور امکان پذیر نبود و به همین دلیل اکران فیلم ها در شهرستان ها از جمله مشهد با مشکلاتی مواجه شد.

ایوبی ابراز کرد: با توجه به علاقه مشهدی ها به سینما و حضور پررنگ در سینماهای مختلف کشور به نظر من پیش  فروش بلیط فیلم های جشنواره در سال آینده مشکلات مالی برگزاری جشنواره را تا حد زیادی کاهش می دهد.

فناوری های جدید در راه کمک به فیلم سازان

معاون سینمایی وزیر ارشاد از فراهم سازی زیرساخت های بهره برداری از فناوری «وی.یو.دی» VUD خبر داد و اظهار کرد: این فناوری گسترده به همه تصویربرداران و سازندگان فیلم ها اجازه می دهد که به راحتی آثار نمایشی خود را ساخته و به نمایش بگذارند.

وی به جلسات متعدد با شورای عالی فضای مجازی اشاره کرد و افزود" مصوبه های زیادی برای گسترش این نوع از فناوری اشاره کرد و افزود: فناوری VUD به جوانانی که فضای محدود سینماهای کشور فرصت دیده شدن را از آن ها می گیرد، اجازه می دهد فیلم های خود را حتی در خانه ها به مردم نمایش دهند.

رئیس سازمان سینمایی کشور ادامه داد: VUD پس از نگاتیو و دیجیتال می تواند هنر سینمای کشور را به سمت کم هزینه تر شدن سوق دهد.

وی به ظرفیت فیلم سازی در کشور اشاره کرد و افزود: امسال بیش از ۱۹۰ فیلم به جشنواره فیلم فجر ارسال شد که تنها بخش اندکی از آن ها امکان نمایش پیدا کردند. این موضوع  ظرفیت بالای کشور را در تولید انواع فیلم نشان می دهد.

ایوبی از افزایش پرده های سینمای کشور به ۴۰۰ پرده خبر داد و افزود: در دو سال اخیر ۱۰۰ سالن به سینماهای کشور افزوده شده هرچند طبق استانداردهای جهانی برای جمعیت ۷۹ میلیونی ایران اسلامی، به بیش از هزار پرده سینمایی نیاز داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.