رسانه‌های مصری چندی پیش در اتفاقی نادر خبر از موفقیت یک قاری مصری در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی دادند؛ قاری‌ای که می‌خواست جا پای شهید «حسنی کارگر» بگذارد.

داستان قاری دروغگوی مصری که می‌خواست جا پای شهید «حسنی کارگر» بگذارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،هفته پیش موج خبری‌اش در مصر شروع شد؛ اتفاقی نادر در مهد قرائت قرآن؛ رسانه‌های مصری از الاهرام و روزنامه‌های بزرگی چون «الیوم السابع» تا شبکه‌های تلویزیونی این کشور خبر از موفقیت یک قاری مصری در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی می‌دادند.

روزنامه الیوم السابع این گونه نوشت: مصر در مسابقات حفظ و تلاوت قرآن کریم در حالی که شاهد حضور گسترده کشورهای اسلامی و عربی بود جایگاه اول را کسب کرد.

فردی که رسانه‌های مصری از او به عنوان متسابق پیروز یاد می‌کردند یک دانشجوی مصری دانشکده داروسازی دانشگاه الازهر از اهالی استان سوهاج مصر به نام «عبدالرحیم راضی» بود؛ فردی که گفته می‌شد در مسابقات داخلی مصر موفق شده بود و توسط مشیخه الازهر و وزارت اوقاف به صورت رسمی نماینده مصر در مسابقات مالزی بوده است.

مسئله اما به اینجا ختم نشد و استقبال گسترده‌ای هم از این پیروز مسابقات شد؛ مصاحبه پشت مصاحبه و حتی کاروان استقبال در منطقه سوهاج مصر برپا شد و از عبدالرحیم راضی در روستای زندگی‌اش تجلیل گسترده کردند.

استقبال از قاری دروغگوی مصری در زادگاهش

حتی گفته می‌شد وی قاریان اندونزی و ایران را شکست داده و قرار است به زودی از سوی وزارت اوقاف و شیخ الازهر مورد تقدیر قرار بگیرد.

اما چند روز بعد همه چیز رسوا شد؛ ابتدا «شیخ سید الطنطاوی» نماینده واقعی مصر در مسابقات قرآن مالزی در سال 2015 اعلام کرد که مسابقات قرآن مالزی در ماه ژوئن هر سال میلادی برگزار می‌شود.

پس از آن عبدالفتاح طاروطی عضو انجمن قاریان مصر و عضو کمیته داوران مسابقه بین‌المللی مالزی اعلام کرده که فرد مذکور اساسا ویزای ورود به مالزی را دریافت نکرده است؛ چیزی که بعدتر سفارت مصر در مالزی و حتی سفیر مالزی در مصر آن را تایید کردند.

برخی از رسانه‌های مصری اما به سراغ اطلاعات موجود از مسابقات قرآن مالزی رفتند و موفقیت قاری شهید مهاجرالی الله «محسن حاجی حسنی کارگر» را با فیلم و عکس یادآور شدند.

الازهر نیز که قصد داشت جلسه مجللی برای تقدیر و تجلیل از این قاری مصری برپا کند عنوان کرد که این جشن لغو شده و عباس شومان معاون شیخ الازهر عنوان کرد: این دانشجو ضعیف‌تر از این حرف‌هاست که این ادعاها از آن او باشد و برخی او را فریب داده‌اند و می‌خواسته‌اند الازهر را بی‌آبرو کنند که این برنامه‌ریزی جهنمی بی‌سابقه‌ای بوده است.

پس از مدتی بالاخره پسرعموی «عبدالرحیم راضی» وارد شد و عنوان کرد که او را فریب داده‌اند تا الازهر را بی‌آبرو کنند و خود او نیز پس از چند روز دور شدن از انظار در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد که «فریب خورده است».

به گزارش فارس، اینک پس از یک هفته از آن اتفاق عجیب و غریب گفته می‌شود پرونده این قاری دروغگو به دادگاه‌های مصری ارائه شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.