گرامی داشت فاطميه و مواضع فاطمه، سيره فاطمه، زهد فاطمه، عبادت فاطمه، علم و حكمت فاطمه بايد هميشه جزو برنامه‌ها باشد و در سخنراني‌ها، تأليفات و در هر فرصت مناسب بايد آن را بازگو كرد.

فاطميه یک تاریخ است

 
بايد مصايبي كه بر آن حضرت وارد شده و آن قدر آشكار است كه حتي در كتاب النهايه ابن اثير - با اينكه سني است و كتابش لغت است- به مناسبت از اشاره به اين مصایب پس از رحلت رسول الله(صلي الله عليه و آله) نتوانسته خودداري كند و آن ها را براي همه بازگو مي‌كند.
ابن اثير در النهايه، لغت «هنبث» اين دو شعر را از حضرت زهرا(عليها السلام) استشهاد مي‌‌آورد كه اجمالي از آن مصايب به آن بانوي يگانه اسلام است كه هر كس و هر شخص آگاهي، همه چيز را از آن مي‌فهمد و شدت ناراحتي حضرت زهرا(سلام الله عليها) و رنج و غم و اعتراض او را به آنچه واقع شد، نشان مي‌دهد. آنجا كه خطاب به پدر بزرگوارش مي‌فرمايد:

قَدْ كـانَ بَعْدَك أنباء وَ هَنْبَثه    لَو كُنتَ شاهدَها لم يكثر الخُطَب
إنّا فَقَدْناك فَقْد الأرضِ وابلَها    فَاختل قومُك فاشْهدهم وَ لاتَغب
بايد در اين فاطميه‌ها، شخصيت ملكوتي آن حضرت تجليل و تعظيم شود و همه مردم در اين ايام، ارادت و مودت خود را به يگانه بانوي اسلام دخت گرامي پيامبر رحمت حضرت فاطمه زهرا عليها السلام اثبات نمايند. امروز ما به تأسي به آن حضرت احتياج داريم. جامعه ما به پيروي از روش همسرداري و تربيت فرزند - كه آن حضرت بهترين طريقه و روش را داشتند- احتياج
 دارد.
امروز كلمات آن حضرت بايد سرمشق زندگي همه بانوان و بلكه مردان باشد. آن حضرت، مقام واقعي و كرامت حقيقي زن را به دنيا ابلاغ نمود و فرمود: بهترين زن آن است كه نه او مرد نامحرمي را ببيند و نه مرد نامحرمي او را ببيند. اين است كه حضرت زهرا عليها السلام را تا امروز و تا قيامت، در دل‌هاي مردم آگاه و خداپرست و حق‌جو زنده نگه داشته است.
فاطميه يك تاريخ است، ‌فاطميه يعني فرياد بر سر ظالمان، فاطميه؛ يعني جهاد براي پيروزي حق بر باطل، و بالاخره فاطميه يعني روز حكومت جهاني و الهي حضرت مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف).
آري! فاطميه عاشوراست، ‌فاطميه شب قدر است، فاطميه غدير و نيمه شعبان است و فاطميه؛ يعني روز پيروزي نور بر ظلمت. در پرتو بيان فضایل آن حضرت، همه ابعاد دين و ولايت ائمه طاهرين، و دعوت اسلام و قرآن و مكتب اهل بيت(عليهم السلام) و در كل، رسالت رسول اكرم(صلي الله عليه و آله) را بايد تبليغ نمود. بايد با بدعت‌ها، با بيگانه‌گرايي‌ها، با نابساماني‌ها، با گناه، با شيوع مناهي و ملاهي، با فساد، با جهل و ضلالت مبارزه نمود. مكتب اهل بيت(عليهم السلام)، مكتب معرفت، مكتب علم و بيداري، مكتب آگاهي و عدالت و برابري و رشد عقلي و انديشه‌هاي نوراني است كه همه بايد آن را در اين فرصت‌ها بازگو كنيم و همه بايد قدردان مجالس نوراني فاطمي باشيم و از بركات آن كمال استفاده را نموده و مهم ترين وظيفه خود را دعا با تضرع و انابه به درگاه خداوند متعال براي تعجيل در فرج موفور السرور فرزند عزيز فاطمه، حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه قرار دهيم؛ اللّهم عجل فرجه الشريف و اجعلنا من أعوانه و أنصاره و المستشهدين بين يديه.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.