رئیس سازمان چای کشور گفت: امروز باقی‌مانده مطالبات چایکاران به حساب آنها واریز شد و بدین ترتیب تمامی مطالبات چایکاران پرداخت شد.

مطالبات چایکاران کامل پرداخت شد/ خرید ۸۷هزار تن برگ سبز چای

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محمدعلی روزبهان رئیس سازمان چای کشور گفت: با پرداخت مبلغ  3 میلیارد تومان باقی مانده مطالبات چایکاران بابت خرید تضمینی چای، امروز تمامی مطالبات چایکاران توسط دولت پرداخت و به حساب آنها واریز شد.

وی با بیان اینکه دیگر هیچ چایکاری بابت فروش چای به کارخانجات از دولت طلب ندارد، گفت: امسال در مجموع بابت خرید برگ سبز چای از چایکاران مبلغ 136 میلیارد و 500 میلیون تومان به حساب آنها واریز شد.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: علاوه بر تأمین اعتبار لازم توسط دولت برای پرداخت مطالبات چایکاران و مساعدت ویژه معاونت برنامه‌ریزی، کارخانه‌ها هم در پرداخت مطالبات کشاورزان همکاری خوبی داشتند و تاکنون 97 درصد از قدرالسهم خود را بابت خرید برگ سبز چای به کشاورزان پرداخت کرده‌اند.

روزبهان با تأکید بر اینکه 100 درصد بهای خرید برگ سبز چای به کشاورزان پرداخت شد، بیان داشت: در مجموع 87 هزار تن برگ سبز چای از کشاورزان خریداری شد و از این مقدار 19 هزار و 600 تن چای خشک استحصال شد.

وی افزود: تولید برگ سبز چای نسبت به سال گذشته 33 درصد رشد داشت.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به پرداخت تسهیلات برای به زراعی باغات چای به چایکاران گفت: در دو روز گذشته تسهیلات بانکی به حساب 13 هزار باغدار واریز شد.

وی افزود: در مجموع مبلغ 15 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات به زراعی بدون بهره و کارمزد به 24 هزار چایکار با دوره استراحت 2 ساله و بازپرداخت 3 ساله اقساط طی دو سال گذشته پرداخت شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.