رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: اصولگرایی که نتواند از منافع شخصی خود برای دستیابی به منافع جمعی و مصالح جمعی بگذرد اصول گرا نیست، اصولگرا آن است که مصالح جمعی را مقدم بر منافع فردی بداند.

حجت الاسلام تقوی: اصولگرای واقعی منافع جمع را به مصلحت شخصی ترجیح می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حجت الاسلام سیدرضا تقوی در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان در تالار ابن سینا مشهد اظهار داشت: نیرو‌های مومن در خط مقدم جهاد و پیکار هستند و نباید از ناملایماتی که ممکن است برایشان رخ دهد دلسرد و آزاده شوند، آن‌هایی اثرگذار بودند که خود را در دل حوادث انداخته‌اند.
وی افزود: اصولگرایی یعنی این که کسی به اصول دل بسته و با آن پیوند خود را مستحکم کرده باشد و کسی نمی‌تواند او را از اصول جدا کند، ما راه را درست انتخاب کرده، اصولگرا هستیم و از امام و پیشوای خود تبعیت می‌کنیم؛ نباید در ابتدا شخصیت را انتخاب کرد و بعد بگوییم این‌ها حق‌اند، طلحه و زبیر هم با همه سوابقشان ممکن است اشتباه کنند، ما باید راه خود را درست انتخاب کرده و به پیمان پایبند باشیم.
حجت الاسلام تقوی با تاکید بر اینکه پیروزی از آن اصولگرایان است، گفت: قدرتمند حرکت کنید بدان جهت که در حال حاضر به این روحیه نیاز است، همه رسانه‌های داخل و خارج کذایی برای شکستن این روحیه بسیج شده‌اند؛ برای چه در منطقه داعش را به وجود آوردند و چرا تا این اندازه به ما فشار تحمیل می‌کنند؟ تمام این اقدامات برای این است که روحیه ما در هم بشکند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تاکید کرد: در اوایل انقلاب بنی صدر را به عنوان نفوذی روی کار آوردند ولی امام(ره) دست آنها را خواند، کودتا‌ها، جنگ 8 ساله و فتنه 88 نتوانستند راه به جایی ببرند، رهبر هوشمند به همراهی مردم توطئه را خنثی کردند؛ توطئه‌ها یکی پس از دیگری برای آینده طراحی شده است، نباید بر این باور بود که دشمن دست از سر ما بر می‌دارد.
وی افزود: فتنه 88 اختلاف بین دو کاندیدا نبود بلکه آمده بودند بساط نظام را برچینند، شعار انتخابات بهانه بود آن‌ها آمده بودند که اصل نظام را برچینند؛ آن‌ها به بهانه کار انتخاباتی شعار نه غزه نه لبنان سر دادند، روز ماه رمضان روزه خواری کردند و به خیمه عزاداران حمله کرده بودند.
حجت الاسلام تقوی تصریح کرد: مردم با هدایت مقام معظم رهبری نگذاشتد که آنها به هدفشان برسند این در حالی است که عده‌ای راهی زندان شدند، عده‌ای از کشور فرار کردند و عده‌ای نیز هنوز در دستگاه‌های دولتی جا خشک کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: عده‌ای که در مجلس ششم حضور داشتند در رخداد فتنه گرداننده بودند، مباد در آینده مجلسی مثل مجلس ششم داشته باشیم، عده‌ای در مجلس ششم به دنبال آن بودند که اصل ولایت فقیه را از اصول قانون اساسی پاک کنند، این‌ها توطئه‌هایی بود که برای نظام طراحی کرده بودند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه دشمن از برجام برای نفوذ استفاده کرده است، گفت: مقام معظم رهبری نسبت به مقوله نفوذ هشدار‌های بسیاری داده‌اند، در فتنه 88 عده‌ای که به کف خیابان‌ها آمده بودند شناخته شده بودند و عده‌ای هم که وجهه خوبی دارند و نمی‌شود به آن‌ها حرفی زد چون در پاسخ به این گفته نسبت به ما حمله ور می‌شوند، امیداوریم اسناد دخیل بودن افرادی که در فتنه دست داشته‌اند و تا به حال منتشر نشده منتشر گردد، چهره‌های اصلی فتنه خود را لو نمی‌دهند و می‌مانند تا در آینده نقشه‌های خود را دنبال کنند.
وی افزود: بعد از برجام به بنده پیشنهاد می‌کردند که شعار مرگ بر آمریکا توسط ائمه جمعه گفته نشود، گفتم مگرچه اتفاقی افتاده؟ مگر آمریکا آدم شده، این در حالی است که جنایت‌های خود را بیشتر می‌کند، دانشمندان هسته‌ای را تهدید، حلقه‌های تحریم را تنگ و کشور‌های منطقه و آزادی طلب را تحت فشار قرار می‌دهد، در این شرایط عده‌ای هم قند در دلشان آب شده بود و فرش قرمز آماده کردند و آماده حضور آمریکایی‌ها شدند.
حجت الاسلام تقوی با تاکید بر اینکه با وادادگی نمی‌شود راه را به پیش برد، اظهار داشت: ما باید زمان شناس باشیم و شرایط جامعه را تحلیلی و بررسی کنیم، عده‌ای از فتنه گران در دستگاه‌های دولتی جا خشک کرده‌اند، با وجود آنکه زندان رفته‌اند ولی در سیستم دولتی مسئولیتی عهده دارند.رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه باید نخبگان جامعه را با خود همراه کنیم، گفت: اصولگرایی که نتواند از منافع شخصی خود برای دستیابی به منافع جمعی و مصالح جمعی بگذرد اصول گرا نیست، اصولگرا آن است که مصالح جمعی را مقدم بر منافع فردی بداند، ما مجلس ولایی، اصول گرا و مومن می‌خواهیم که در آن خود شیفتگی و منیت‌ها را کنار بگذارد و روی ارزش‌ها تکیه کند.
وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از شهرستان‌ها وحدت به بار نشسته است، عنوان کرد: از دل همگرایی ائتلاف اصولگرا‌ها به وجود آمده و فضای خوبی در کشور حاکم شده است، ما باید در صحنه باشیم تا مجلس دهم مجلسی ولایی باشد، اصول گرا به معنی واقعی کلمه باشد و در مسیر شهدا و امام(ره) قدم بردارد.
تقوی تصریح کرد: خط قرمز ما فتنه گران و آن‌هایی هستند که دل به آمریکا بسته‌اند، فتنه گران نباید به مجلس بروند، آن‌هایی که بستر سازی می‌کنند که آمریکا به ایران بیاید در جهت خط قرمز ما سخن گفته‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.