۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد خبر: 352518

قیمت هر اونس طلا پس از کاهش ۰.۳ درصدی در روز جمعه، امروز نیز ۰.۳ درصد دیگر کاهش داشت و به ۱۲۲۳ دلار و ۷۰ سنت رسید.

 قیمت طلا کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار افزایش یافته، قیمت طلا امروز برای دومین جلسه متوالی کاهش یافت، اما در حالی که آشفتگی در بازارهای مالی موجب شده تا سرمایه گذاران به سمت بازار طلا سرازیر شوند، قیمت فلز زرد همچنان در بالای 1200 دلار باقی ماند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش 0.3 درصدی در روز جمعه، امروز نیز 0.3 درصد دیگر کاهش داشت و به 1223 دلار و 70 سنت رسید.
قیمت فلز زرد در اوایل ماه جاری و به دنبال آشفتگی در بازارهای بورس و نگرانی ها از رشد اقتصاد جهانی به بالاترین رقم در طی یک سال اخیر رسید، اما هفته گذشته به دلیل برداشت سودهای انجام شده و ترمیم بازارهای مالی، اندکی افت داشت.
روز دوشنبه تقویت ارزش دلار، قیمت طلا را کاهش داد. ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی افزایش یافت. با افزایش نگرانی ها از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، ارزش استرلینگ کاهش یافت.
اما با وجود کاهش های اخیر، طلا یکی از بهترین عملکردها را در میان دارایی های مختلف در سال 2016 داشته و از ابتدای سال جاری 15 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.
اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا اعلام کرد حجم دارایی هایش روز جمعه 2.71 درصد افزایش یافته و به 732.96 تن رسیده که بیشترین افزایش یک روزه از اوت 2011 تاکنون بوده است.
در حالی که سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمارهای صنعتی ماه فوریه هستند تا ارزیابی بهتری از وضعیت اقتصاد جهانی به دست بیاورند، بازارهای بورس آسیایی روز دوشنبه آغازی محتاطانه داشت.
آمارهای روز جمعه نشان داد که نرخ تورم کالاهای مصرفی در آمریکا در ماه ژانویه بیشترین افزایش را در طی 4 سال و نیم گذشته داشته و موجب تقویت این نقطه نظر شد که فدرال رزرو ممکن است امسال به تدریج نرخ بهره را افزایش دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.