قدس آنلاین-شهرکرد،آناهیتا موجودی؛ اگر می خواهید انقلاب و نظامی که خدای متعال به شما عطا کرده حفاظت و حراست بشود باید شعار عدالت محوری در عمل به معنای واقعی کلمه در جامعه رواج داشته باشد.

متأسفانه عدالت محوری برای بسیار از گروهها و جناح های  سیاسی در داخل کشور مهم نیست 

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری و امام جمعه شهرکرد در سفر به شهر فارسان، در حوزه علمیه امام صادق(ع) حضور یافت و مراسم سوگواری و عزاداری بانوی دو عالم، حضرت زهرای اطهر(س) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در ادامه در جمعه مردم شهر فارسان حق مداری و صیانت و ایستادگی پای حق را از دغدغه‌های یک انسان مومن متقی برشمرد و گفت: حق مداری از نوع تربیت انسان نشأت می گیرد؛ بر همین اساس کسانی که در مکتب آموزه‌های اسلامی و قرآنی پرورش یافته‌اند، قطعا پای حق ایستادگی می کنند اما آن هایی که در دامن مکتب و ارزش ها رشد پیدا نکردند در دفاع از حق سست هستند.

امام جمعه شهرکرد منشأ ریزش ها و رویش های  انقلاب را نیز از میزان حق مداری و تبعیت آن ها از مسیر حق دانست و گفت: تربیت ناصحیح منجر به فاصله گرفتن از حق و کوتاه آمدن در برابر دشمن و ستم کاران خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام پیروی از هواهای نفسانی را خطری بزرگ برای جامعه اسلامی خواند و افزود: کسانی که به دنبال سیاسی بازی، جناح گرایی، تکبر و منیت باشند جامعه را دچار تفرقه و دودستگی می کنند که  یکی از دغدغه ها و نگرانی های رهبر معظم انقلاب نیز گرفتار شدن جامعه به همین مسائل و غافل شدن از أمور کلیدی و اساسی است.

نماینده ولی فقیه در استان اشرافیت طلبی را یکی دیگر از آفت ها انقلاب دانست و تاکید کرد: اگر جامعه به سمت گرایش های دنیوی و زندگی اشرافی و مادی سوق داده شود قطعا با آسیب ها و خطرات جدی مواجه خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام بر توصیه و تاکید همیشگی و جدی رهبر معظم انقلاب بر عدالت محوری در کشور اشاره کرد و افزود: عدالت محوری یعنی آن که مراقب باشید کشور به موقعیتی برای ثروت اندوزی یک عده افراد سودجو و منفعت طلب تبدیل نشود که بتوانند به وسیله این دارایی ها و امکانات افراد را برای خود بخرند و در مقابل انقلاب و ارزش ها را بفروشند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به تلاش اکثر جناح ها و گروهای سیاسی برای جایگزین کردن توسعه به جای عدالت تصریح کرد: متأسفانه عدالت محوری برای بسیار از گروهها و جناح های  سیاسی در داخل کشور مهم نیست بلکه آن چه که برای آن ها بیش از همه اهمیت دارد، توسعه محوری است که این روش هم مورد قبول امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری نبوده و نیست.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: اگر می خواهید انقلاب و نظامی که خدای متعال به شما عطا کرده حفاظت و حراست بشود باید شعار عدالت محوری در عمل به معنای واقعی کلمه در جامعه رواج داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر این که از گفتن حقایق و واقعیت ها نباید خسته شد تصریح کرد: قطعا این گفتمان‌ها و بیان واقعیت‌ها و حقایق در بالا بردن بصیرت و هوشیاری و در  تصمیم گیری ها و انتخاب افراد اصلح در انتخابات پیش رو بسیار مهم و نقش آفرین خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام به تعبیر بسیار مهم و قابل توجه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان که فرمودند«من از گفتن حقیقت خسته نخواهم شد» و گفت: این سخن بسیار مهم نشان می دهد که علیرغم این که رهبری مسائل و دغدغه ها را مدام و مستمر بیان می کنند اما همچنان یک عده نسبت به این دغدغه ها و فرمایشات بی اعتنا هستند اما رهبری همچنان می فرمایند که من از گفتن حق خسته نخواهم شد.

امام جمعه شهرکرد بدعت گذاری ها را یکی دیگر از خطرات و آفت های  بزرگ انقلاب برشمرد و تصریح کرد: استکبار ستیزی جزء شاخصه های اصلی دین مبین اسلام است که کم رنگ شدن و گرفتن روحیه استکبار ستیزی مصداق بارز همین  بدعت گذاری در درون جامعه است.

در ادامه به انتخابات مهم و سرنوشت ساز 7 اسفند ماه اشاره کرد و گفت: در این انتخابات نیز باید همانند راهپیمایی 22 بهمن ماه حضور گسترده ، آگاهانه و با بصیرت داشت و جریان‌های  مؤمن، انقلابی و سرزنده که انقلاب را درک کنند، انتخاب کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.