رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با دنبال تفاهم‌نامه مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران با روسیه با توجه به همجوار بودن این کشور همکاری کشاورزی استان اردبیل با این کشور افزایش می‌یابد.

 همکاری کشاورزی اردبیل با روسیه افزایش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، عدیل سروی ظهر امروز در جلسه بررسی توسعه همکاری کشاورزی استان اردبیل با کشورهای همسایه اظهار داشت: به استناد  یادداشت تفاهم دوازدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه که در 12 نوامبر سال 2015 در مسکو صورت گرفت، تلاش ما بر این است تا زمینه های‌های صادرات محصولات عسل، گوشت سفید طیور، تخم‌مرغ نطفه‌دار و جوجه یک‌روزه را به کشور روسیه و سایر کشورهای حوزه قفقاز فراهم آوریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی استان در سال 94 بیان کرد: ما این آمادگی را داریم که  سالانه 15 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی، 20 میلیون عدد تخم مرغ نطفه‌دار و 30 هزار تن گوشت مرغ سالانه به کشور روسیه صادر کنیم.

سروی با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های منحصر به فرد استان اردبیل در زمینه شهد و عسل نیز افزود: درصورت موافقیت و صلاحدید مسئولان و دست اندرکاران بخش کشاورزی قادر هستیم سالانه  500 تن عسل موم‌دار و 100 تن شهد طبیعی به کشور روسیه صادر کنیم.

سروی در مورد امضای تفاهم‌نامه بین کشورمان با ارمنستان گفت: در سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با ارمنستان  رایزنی‌های لازم در زمینه تاسیس واحد پرورش گوسفند در ارمنستان انجام شده و در تلاش هستیم تا بسترهای لازم برای تکثیر و پرورش ماهی با سرمایه‌گذاری مشترک و تبادل اطلاعات علمی و برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارهای هفتگی را نهادینه کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.