داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهارمحال وبختیاری مهمترین مشکل و چالش استان چهارمحال و بختیاری را بیکاری جوانان و فارغ التحصلان بیان کردند.

بیکاری مهمترین مشکل چهارمحال و بختیاری/تعطیلی واحدهای تولیدی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر،استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های جنوب غربی کشور است که در بالاترین نقطه زاگرس واقع‌شده است. در حالی روزبه‌روز زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی کمتر می‌شود شور وشوق انتخاباتی در این استان بیشتر می‌شود.

درحالی‌که سه روز بازمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی فرصت باقی است برخی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری مهر در استان چهارمحال و بختیاری شرکت کردند.

بیکاری جوانان فارغ‌التحصیل از مهم‌ترین مشکلات استان به شمار می‌رود

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی و همچنین داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرکرد در خصوص مهم‌ترین مشکل و چالش در استان چهارمحال و بختیاری به خبرنگار مهر گفت: بیکاری به‌ویژه بیکاری جوانان فارغ‌التحصیل از مهم‌ترین مشکلات استان به شمار می‌رود.

سید سعید زمانیان عنوان کرد: بیکاری جوانان در رشته‌های مختلف بی‌شمار است و این مهم یک چالش جدی در استان به شمار می‌رود.

این نماینده اصولگرایان در حوزه انتخابیه شهرکرد اظهار داشت: هم‌اکنون در سطح استان خانواده‌هایی هستند که دارای جوانانی بیکار با مدارک کارشناسی ارشد و بالاتر هستند و در بسیاری از خانواده‌ها همه جوانان با مدارک بالا بیکار هستند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی و همچنین داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون این مهم یک معضل جدی است که در دیدارهایی که با مردم‌داریم این مشکل دیده می‌شود و بیان مردم به‌گونه‌ای است که از این امر بسیار ناراحت و خشمگین هستند.

باید زمینه سرمایه‌گذاری در سطح استان افزایش پیدا کند و تلاش شود که مشکل بیکاری در سطح استان حل شود چراکه بیکاری مشکلات اجتماعی دیگر را رقم می‌زندوی تأکید کرد: باید زمینه سرمایه‌گذاری در سطح استان افزایش پیدا کند و تلاش شود که مشکل بیکاری در سطح استان حل شود چراکه بیکاری مشکلات اجتماعی دیگر را رقم می‌زند.

وی در خصوص  دیگر سؤال خبرنگار مهر در رابطه با اینکه مهم‌ترین چالش‌های استان چیست، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی و معیشت مردم، کمبود اعتبارات استان و نیمه‌تمام بودن بسیاری از پروژه‌های عمرانی استان، نبود کار و شغل بی‌توجهی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و ... از مهم‌ترین مشکلات استان به شمار می‌رود.

وی در ادامه اظهار داشت: باید زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان ازجمله گردشگری فراهم شود و از این ظرفیت‌های برای توسعه استان و ایجاد اشتغال بهره‌برداری شود.

وی در خصوص شهرستان شدن بخش فرخ شهر، اظهار داشت: شهرستان شدن فرخ شهر نیازمند دو بخش است که اگر بخش دزک ایجاد شود و شرایط فراهم شود امکان بخش شدن فرخ شهر وجود دارد.

مشکلات معیشتی مردم و بالا بودن تورم و تعطیل بودن واحدهای تولیدی از مهم‌ترین مشکلات کشور به شمار می‌رودنماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی و داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بروجن نیز در خصوص سؤال «مهم‌ترین مشکل اقتصادی کشور را چه می‌دانید و چه راهکارهایی برای آن پیشنهاد می‌دهید؛ اظهار داشت: مشکلات معیشتی مردم و بالا بودن تورم و تعطیل بودن واحدهای تولیدی از مهم‌ترین مشکلات کشور به شمار می‌رود.

امیرعباس سلطانی اظهار داشت: باید با کاهش تورم و فعال شدن واحدهای تولیدی در سطح کشور و استان فراهم شود تا جدا از ایجاد اشتغال بسیاری از مشکلات اجتماعی در سطح کشور حل شود.

وی مسئله آب و بیکاری را مهم‌ترین چالش استان چهارمحال و بختیاری برشمرد و تأکید کرد: هم‌اکنون پایین آمدن سطح آب‌های زیرزمینی در استان و کمبود آب یک چالش اساسی در سطح استان به شمار می‌رود و مشکلات بسیاری در حوزه آب در استان در سال‌های آینده پیش‌بینی می‌شود.

سلطانی اذعان داشت: بیکاری و تعطیل بودن واحدهای تولیدی در سطح استان از مهم‌ترین مشکلات در سطح استان به شمار می‌رود که باید زمینه فعال شدن این واحدهای تولیدی فراهم شود تا اشتغال گذشته ایجاد شود.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی و داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در خصوص سؤال «برای توسعه سیاسی چه راه‌کارهایی پیش روی کشور است» اظهار داشت: ایجاد زمینه حضور مردم در فعالیت‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین راهکارها است که باید تلاش کرد مردم در سازمان‌های مردم‌نهاد و انجمن‌ها و ... حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.