وزیر کشور با بیان اینکه در انتخابات پیش رو ۳ میلیون نفر رای اولی هستند،گفت: ۵۵ میلیون نفر واجد شرایط رای‌دادن هستند‌.

۵۵ میلیون نفر واجد شرایط رأی‌دادن هستند/ حضور ۳ میلیون رأی اولی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: برای انتخابات پیش‌رو  5هزار  و 557 نفر کاندید در کل کشور ثبت‌نام کرده‌اند.
وزیر کشور با بیان اینکه 55 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند، افزود: از این تعداد واجد شرایط رای دادن 3میلیون نفر رای اولی هستند.
رحمانی فضلی تعداد شعب اخذ رای در کل کشور را 52‌ هزار شعبه اعلام کرد و گفت: بیش از یک میلیون نفر وظیفه حفاظت و امنیت 120 هزار صندوق اخذ رای در کشور را برعهده دارند.
وی با اشاره به اینکه تخلفات عمومی شامل تهمت و افترا همیشه در عرصه انتخابات بوده است، تصریح کرد: مجلس مکانی مقدس است؛ باید مقدمات آن نیز مقدس و بدون آلودگی‌ها باشد؛ در حال حاضر نیز به‌صورت روزانه به شکایات رسیدگی می‌شود و تخلفات انتخاباتی در شعب ویژه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
وزیر کشور همچنین با اشاره به پرونده پدیده شاندیز تصریح کرد: بزرگترین تخلف پدیده، ثبت شرکت و همچنین مسئله تملک، صدور جواز و پرداخت حق دولت و مردم است، این در حالی است که  میزان حجم تخلفات و نوع عمل این شرکت امری نادر است.
رحمانی‌فضلی بیان کرد: دولت تلاش دارد تا رسیدگی به  تخلفات را در مسیری دنبال کند که حقی از مردم ضایع نشود و اسناد غیرقانونی این شرکت در دست پیگیری است. پس از حل شدن مشکلات قانونی، به این شرکت اجازه تبلیغ قانونی خواهیم داد و در این صورت، ارزش سهام بالا خواهد رفت از طرفی پس از رفع مشکلات، شرکت پدیده باید بدهی‌اش را به دولت پرداخت کند.
وی با بیان اینکه پدیده شاندیز نباید سهام می‌فروخت چراکه شرکتی سهامی خاص بوده است، عنوان کرد: رئیس مجلس و رئیس‌جمهور در بحث پدیده پیگیر بوده‌اند؛ بناست مدیریت و هیئت مدیره پدیده تغییر کنند، در هیئت‌مدیره جدید این شرکت از افراد متخصص، موسسات مالی، بخش خصوصی، مردم و سهام‌داران استفاده می‌شود ضمن اینکه مدیرعامل شرکت نیز تغییر می‌کند.
وزیر کشور عنوان کرد: پرونده مسئولانی که از سال 86 تا 93 در این پروژه کوتاهی و سهل‌انگاری کردند، آماده شده و جهت پیگیری در اختیار قوه قضائیه قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.