قدس آنلاین/ مرتضی روشنی: وزیر کشور گفت: پس از حل شدن تخلفات شرکت پدیده، به آن اجازه تبلیغات قانونی داده می‌شود و ارزش سهام آن نیز بالا خواهد رفت.

تازه ترین اظهارات وزیر کشور درباره «پدیده»

عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری روز گذشته خود با رسانه‌ها در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد درباره آخرین شرایط شرکت پدیده شاندیز اظهار کرد: دولت در تلاش است تا رسیدگی به  تخلفات را در مسیری دنبال کند که حقی از مردم ضایع نشود و اسناد غیرقانونی بودن برخی فعالیت‌های این شرکت از شورای عالی امنیت ملی دریافت شده و در حال پیگیری است.
وی با تأکید بر اینکه حجم این تخلفات به حدی است که از طریق قانون قابل حل نیست، تصریح کرد: این پروژه نه طرح جامع و نه طرح تفصیلی دارد و باید پرسید آقایانی که در چند ماه گذشته به دنبال حق مردم افتاده‌اند، در هشت سال گذشته کجا بودند؟

 شکایت 14 دستگاه دولتی از پدیده
وی ادامه داد: 14 دستگاه دولتی از این شرکت شکایت دارند و 30هزار هکتار از اراضی تحت تملک این شرکت به صورت غیرقانونی شکل گرفته است، ضمن اینکه این شرکت 220 هزار میلیارد تومان سهام فروخته است.

 به خاطر مردم «پدیده» خراب نشد
وزیر کشور اظهار کرد: دولت اگر می‌خواست، به مُر قانون عمل کند، باید همه بنای این مجموعه را تخریب می‌کرد، اما چون منافع مردم بود، تلاش شد تا کمک‌هایی شود که باید از رئیس مجلس، رئیس جمهور و شورای امنیت ملی تشکر کرد.

 تغییر هیأت مدیره
وی درخصوص تغییرات مدیریتی این شرکت، عنوان کرد: بناست، هیأت مدیره به طور کامل عوض شود و در ترکیب جدید آن یک عضو از طرف بانک، مؤسسات مالی و بخش خصوصی، یک عضو از سهامداران - که در حقیقت نماینده مردم است - و یک نفر از اعضای هیأت مدیره پیشین این شرکت حضور خواهند داشت.

 فرصت برای بازپرداخت بدهی دولت
رحمانی فضلی افزود: البته پدیده می‌بایست کلیه بدهی‌های خود را پرداخت کند که البته برای تسهیل شرایط کار این فرصت را به آنان داده ایم تا بدهی به دولت را به عنوان آخرین بخش پرداخت کنند.
وی گفت: پس از حل شدن این مشکلات، به پدیده اجازه تبلیغ قانونی خواهیم داد و مردم می‌توانند، پس از آن سهام خود را به فروش رسانده یا در بورس معامله کنند که در این صورت ارزش سهام نیز بالا خواهد رفت.

 پرونده متخلفان در قوه قضاییه
وی به عزم دولت برای برخورد با متخلفین این پرونده اشاره و خاطرنشان کرد: پرونده تمام مسؤولانی که از سال 1386 تا 1393 در این پروژه کوتاهی و سهل انگاری کردند، آماده و به قوه قضاییه تحویل داده می‌شود.

بهره‌برداری از 461 طرح عمرانی خراسان رضوی
خبر دیگر حاکی است با حضور وزیر کشور در مشهد، 461 پروژه عمرانی دهیاری و شهرداری‌های خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.
عبدالرضا رحمانی فضلی که در مجموعه ورزشی نشاط مشهد سخن می گفت؛ با اشاره به اینکه حاشیه نشینی یکی از مشکلات اصلی کشور است، اظهار کرد: اصلی ترین دلیل این امر، توزیع ناعادلانه منابع و رشد نامتوازن شهرها بوده است.
وی ادامه داد: بر اثر این حاشیه‌نشینی ما با انباشت مشکلات اجتماعی، خدماتی، فرهنگی و در برخی موارد مشکلات عمرانی و امنیتی در حواشی شهرهای بزرگ روبه‌رو هستیم که این موضوع کم کم به حاشیه‌ شهرهای متوسط نیز کشیده می‌شود.
وزیر کشور با تأکید بر اشتباه بودن نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی کشور، گفت: نیازمند بازنگری مجدد در نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی هستیم و وظیفه حکومت این است که همه مردم را در پناه قانون اساسی و اصول اعتقادی اسلام و توجهی که این دین به گسترش عدالت دارد، حفظ کنیم.

خراسان رضوی می تواند خودش را اداره کند
وی با اشاره به قدرت برخی از مناطق کشور برای اداره خود گفت: خراسان رضوی با توجه به موقعیت مطلوب جغرافیایی، اقتصادی و شرایط مناسب سرمایه‌گذاری و تولید، ظرفیت‌های خوبی را دارد؛ اما باز هم به دنبال جذب بودجه است، درصورتی که این استان قادر است، در صورت داشتن اختیارات، خود را اداره کند و دولت باید به این توانمندی اعتماد کرده و اختیارات بیشتری را به مسؤولان استان واگذار کند.
گفتنی است، در این مراسم، 205 پروژه دهیاری‌های خراسان رضوی با اعتبار 106 میلیارد ریال و 158 پروژه شهرداری‌های استان با اعتبار 817 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. ضمن اینکه 98 پروژه حاشیه شهر مشهد نیز با اعتبار 164 میلیارد ریال افتتاح شد که یکی از آن‌ها مجموعه ورزشی نشاط با 1200 مترمربع زیربنا و اعتبار 700 میلیون تومانی بود.
وزیر کشور سپس 510 واحد مسکونی از مجموعه طرح ثامن را که با اعتبار 110 میلیارد تومان هزینه ساخته شده است، افتتاح کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حواله دار پدیده ( شهریور ماه ) 1394 IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    2 2
    والا به خدا خسته شدیم آقایان محترم!! مصاحبه ای انجام دهید و درآن به صورت شفاف بیان کنید آیا پول مردم بر باد رفت یا نه !!؟؟ فقط همین اینقدر نگویید فلان کردیم چنان کردیم احقاق حقوق مردم کردیم با متخلفان برخورد میکنیم !! نیم میلیون ایرانی درگیر این پرونده هستند عایا انصاف هم دارید؟؟!!! آیا اعتقادی به روز رستاخیز دارید؟!! چرا کاری میکنید که اعتمادمان از بین برود؟ چرا اکنون و پس از گذشت 16 ماه بلاتکلیفی هنوز حرف از اصلاح تخلف میزنید!!این مصاحبه ها برای پارسال خوب بود الان دیگه مردم رو له کردید با این حرف های تکراری چرا کاری نمیکنید چرا زمان پرداخت پول مردم را نمیگویید !!! خدا از شما نگذرد والسلام!!