قدس آنلاین-شهرکرد،آناهیتا موجودی؛ بر همین اساس مربیان مرکز فراگیر کانون شهرکرد با طراحی پانلی با عنوان (دست‌به‌دست من بده) در مدرسه استثنایی سینا در این شهر حضور یافته و به معرفی فعالیت‌های این مرکز در میان کودکان و نوجوانان پرداختند. 

معرفی مرکز فراگیر کانون در مدرسه استثنایی شهرکرد 

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، به دنبال راه‌اندازی مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرکرد طی ماه‌های اخیر مربیان این مرکز به منظور اطلاع‌رسانی بیشتر برای بهره‌مندی این کودکان از فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون اقدام به معرفی این مرکز در مراکز و مدارس این استان کردند.
راه‌اندازی مراکز فراگیر کانون و خدمت‌رسانی به کودکان دارای نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا، کم‌توان جسمی و حرکتی) از سال 1381 در تهران آغاز شد و در ادامه تعداد آن به 5 مرکز در این شهر رسید، در حال حاضر علاوه بر تهران 9 شهر دیگر کشور شامل: اصفهان، بندرعباس، یزد، گرگان، زاهدان، تبریز، ارومیه، شهرکرد و زنجان نیز مراکز  فراگیر راه‌اندازی کرده‌اند.
بر همین اساس مربیان مرکز فراگیر کانون شهرکرد با طراحی پانلی با عنوان (دست‌به‌دست من بده) در مدرسه استثنایی سینا در  این شهر حضور یافته و به معرفی فعالیت‌های این مرکز در میان کودکان و نوجوانان پرداختند. این‌ برنامه‌ها و طرح‌های مشابه می‌تواند به معرفی فعالیت‌های این مراکز  به بچه‌ها و خانواده‌ها کمک کند و زمینه‌ی حضور این قشر از جامعه را در مراکز فراگیر و بهره‌مندی از امکانات آن فراهم شود.
به گفته‌ی فرزاد رحیمی مدیرکل کانون استان چهارمحال و بختیاری برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی برای اعضای ویژه از دیگر برنامه‌های این مرکز است که به شکل پی‌درپی در مرکز شماره 3 کانون شهرکرد انجام می‌گیرد.
رحیمی با بیان این که برقراری عدالت اجتماعی هدف این برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون است، افزود: با گشایش مرکز فراگیر  کانون در شهرکرد اعضای دارای نیاز ویژه در کنار اعضای عادی مرکز به انجام فعالیت‌های مختلف از جمله: نقاشی، سفالگری، کاردستی، روخوانی کتاب، کارگاه‌های ادبی و... می‌پردازند.
مدیرکل کانون در ادامه با اشاره به این که زمینه حضور کودکان دارای نیازهای ویژه در مرکز فراگیر شهرکرد تسهیل شده است، اظهار داشت: سرودخوانی این کودکان در جشنواره سرود از جمله نتایج فعالیت مرکزفرهنگی‌هنری فراگیر  بود که در روزهای اخیر شاهد آن بودیم.
وی  در پایان اظهار داشت: مرکز فرهنگی‌هنری فراگیر کانون هم‌چنین به منظور استفاده از منابع مطالعاتی گسترده، ارتباط‌هایی با کتاب‌خانه تخصصی رودکی شهرکرد و مراکز آموزش کودکان ناشنوای استان برقرار کرده است و تاکنون 8 کتاب گویا نیز توسط مربیان این استان برای اعضای نابینا تهیه شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.