وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: شیوه افزایش پلکانی حقوق برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری انتخاب شد.

افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، علی ربیعی گفت: بحث افزایش حقوق بازنشستگان کشوری با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی مورد مطالعه قرار گرفت و شیوه افزایش پلکانی برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری انتخاب شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این روش به منظور رفع تبعیض به کار گرفته شده است و به این ترتیب افرادی که دریافتی پایین تری دارند می توانند به یک نسبت مناسبی به دریافتی بالاتر دست پیدا کنند که این موضوع را از سال آینده از طریق سازمان بازنشستگی عملیاتی و اجرایی خواهیم کرد.

وی درباره مسکن اجتماعی گفت: از دیگر اقدامات دولت ایجاد مسکن اجتماعی است که وزارت تعاون به همراه وزارت راه این مهم را پیگیری می کنند.

وی یکی دیگر از برنامه های ششم توسعه را پیگیری سیاست های رفاهی از سوی نهادهای مدنی در کشور نظیر دهیاری ها و یا سازمان های غیردولتی ذکر کرد و گفت: طرح خوشه بندی مشاغل از مواردی است که در برنامه ششم توسعه پیگیری خواهد شد.

ربیعی ادامه داد: در این طرح مشاغل خرد و کوچک به شکل زنجیره در مناطق روستایی کشور با توجه به قابلیت های اقتصادی و اجتماعی این مناطق تنظیم می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به توزیع بسته امنیت غذایی از هفته آینده و اینکه در برنامه ششم توسعه این بسته به شکل هدفمندتر توزیع می شود، گفت: به غیر از زدودن فقر غذایی باید در جهت فقر آموزشی اقدام کنیم. هم اکنون ۹ میلیون نفر در کشور بیسواد مطلق هستند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.