۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 353350

رای اولی ها کسانی که برای نخستین بار طبق قانون می توانند رای خود را به صندوق بیندازند، آماده اند تا در تمرین تعهد و مسئولیت پذیری شرکت کنند و در تعیین سرنوشت سیاسی کشور نقش آفرین شوند.

رای اولی ها؛ تمرین تعهد و مسئولیت پذیری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا،جوانان یکی از مهم ترین سرمایه های هر جامعه ای هستند که نقش ویژه ای در تحولات سیاسی و اجتماعی کشورها ایفا می کنند و می توانند بسترساز تعالی و ترقی جوامع باشند؛ انتخابات یکی از حساس ترین صحنه های سیاسی است که حضور آگاهانه و پرشور و شعف جوانان در این همه پرسی و انتخاب گزینه های اصلح، جلوه ای از دموکراسی را در کشور به نمایش می گذارد.
تعدادی از رای اولی ها در قم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کردند: حضور آگاهانه و شکوهمند مردم در عرصه انتخابات بیانگر علاقه آن ها به آینده ایران زمین است و در این حضور سبز نقش حیاتی جوانان که نسل سرنوشت ساز انقلاب هستند، مهم تر و حساس تر است.
آنان افزودند: حضور ما در پای صندوق های رای بیانگر لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب، پاسداشت خون شهیدان و اثبات هویت اسلامی و اقتدار ملی ایرانیان به تمام جهان است.
یکی از رای اولی ها گفت: من در انتخابات شرکت می کنم تا نشان دهم که آینده کشورم برایم مهم است و باید در این میدان سهمی داشته باشم.
حمیدرضا محمدی افزود: همانطور که شرکت در انتخابات تکلیف شرعی است، انتخاب نماینده اصلح نیز تکلیف شرعی است و مردم باید آگاهانه نماینده ها را انتخاب کنند.
وی اضافه کرد: نامزدها نیز باید به خاطر اختلاف سلیقه ها و مسائل شخصی و حزبی همدیگر را تخریب نکند و مانع پیشرفت کشور نشوند.
وی ادامه داد: من از نماینده های مجلس می خواهم تا مشکلات شهرها را حل کنند و به دنبال احقاق حقوق شهروندان باشند.
دانش آموزی دیگری نیز گفت: نماینده باید قانونگذاری بلد باشد و از وعده های پوچ و بی محتوا اجتناب کند و حرفی را بگوید که می تواند انجام دهد.
وحید رسولی افزود: من به کسی رای می دهم که حرف هایش با وظایف و اختیارات نمایندگی منطبق باشد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه هر رای یک گام برای رسیدن به ایرانی آباد و پیشرفته است، از همه مردم می خواهم در این همه پرسی شرکت کنند.
زهرا بشتاب یکی از دانش آموزانی که در هفتم اسفندماه می تواند رای دهد، با بیان اینکه ترس دشمن از جوهر آبی انگشت هاست، گفت: هر چه حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد، ترس دشمن نیز بیشتر می شود.
وی افزود: جوانان دست های قوی تر و باانگیزه تری دارند و اثر انگشت هایشان نیز پررنگ تر است، پس مسئولان باید مثل پیامبر(ص) به جوانان بسیار اهمیت دهند.
وی همچنین با بیان اینکه شرکت همزمان در دو انتخابات حساس هیجان انگیز است، ابراز امیدواری کرد: بتواند با مطالعه و تحقیق نمایندگانی اصلح انتخاب کند.
سارا نادب گفت: رای ما فقط یک کاغذ کوچک نیست، بلکه حکم یک سلاح را دارد تا مقابل دشمنان بایستیم تا آن ها را خوار و ذلیل کنیم.
وی افزود: همه ما جوانان گوش به فرمان ولی فقیه مان هستیم و شرکت در انتخابات را به عنوان وظیفه شرعی خودمان می دانیم.
وی اضافه کرد: من تجربه زیادی ندارم ولی به خوبی می دانم که کشور ما دشمنان زیادی دارد که منتظر هستند ببینند مشارکت مردم در انتخابات چگونه است.
وی ادامه داد: من ایران را دوست دارم و برای سربلندی کشورم تلاش می کنم.
یکی دیگر از رای اولی ها گفت: هشت سال جوانان در جنگ تحمیلی با دشمنان مبارزه کردند تا امروز ما در آسایش و آرامش برای آینده کشور تصمیم بگیریم.
پویا احمدی افزود: با انتخاب بهترین افراد برای به دست گرفتن مسئولیت امور، اجازه نمی دهیم دشمنان در آینده کشور ما دخالت کنند.
وی همچنین با اشاره به ویژگی های یک نماینده خوب، گفت: نمایندگان نباید منافع خود را به منافع مردم ترجیح دهند، بلکه باید بدانند که وظیفه نمایندگی مانند حق الناس بر گردن آن هاست و در راه انجام شایسته وظایفشان تلاش کنند.
یکی دیگر از دانش آموزان بیان کرد: ما با شرکت درانتخابات دشمن را تحقیر و ثابت می کنیم که تا پای جان در راه دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده ایم.
سیده زهرا علوی افزود: حضور باشکوه مردم در صحنه انتخابات تداعی گر یکپارچگی آحاد ملت در روزهای انقلاب اسلامی و پشتوانه جمهوری اسلامی ایران است.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه امسال برگزار می شود.
در استان قم، 768 هزار و 730 نفر واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند که بیش از 43 هزار نفر رای اولی هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.