عاملان شهادت «حسن شحاته» روحانی شیعه مصری به ۱۴ سال زندان محکوم شدند.

دادگاهی در مصر عاملان شهادت حسن شحاته را به ۱۴سال زندان محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، دادگاه کیفری در استان الجیزه روز سه شنبه سه تن از عاملان شهادت این روحانی مصری را به 14 سال زندان محکوم کرد.
بنا به اعلام رسانه ها، این افراد در 24 ژونن 2013 پس از یورش به منزل شحاته با سلاح سرد وی و سه تن از همراهانش را مجبور به خروج از خانه کرده و به قتل رساندند.
دادستانی مصر پیشتر این افراد را علاوه بر قتل عمد، به آتش زدن چند خانه و خسارت زدن به اموال خصوصی متهم کرده بود.
دادستانی کل مصر در آگوست گذشته با ارجاع پرونده متهمان به دادگاه جنایی موافقت کرد.
در آن زمان به دلیل آن که فقط 2 تن از متهمان به صورت موقت بازداشت بودند، حکمی به منظور بازداشت 29 متهم فراری دیگر صادر شد.
به نوشته الاهرام بر اساس تحقیقات صورت گرفته، متهمان پس از اطلاع از تصمیم شیخ حسن شحاته برای برگزاری مراسمی (نیمه شعبان) در منزل خود در 'الجیزه'؛ با استفاده از سلاح آتش زا به ساکنان آن منزل حمله کرده و چند نفر را به قتل رساندند.
از سوی دیگر پایگاه خبری نهرین نت در این باره نوشت، کاربران اینترنتی در یادداشتی در باره محکومیت زندان برای متهمان این جنایت، احکام صادر شده را ناعادلانه توصیف کرده و صدور این احکام را لکه ننگی در پیشانی دستگاه قضایی مصر خواندند.
حسن شحاته در مصر از جمله مهمترین دشمنان وهابیت به شمار می آمد و در سال 1946 در خانواده ای «حنفی» مذهب در استان «الشرقیه» مصر به دنیا آمد و در سال 1996 در سن 30 سالگی به مذهب تشییع درآمد.
مطبوعات و رسانه های مصر وی را از بزرگ ترین شیوخ این کشور و بحث برانگیزترین آنها در مصر می دانستند و او را «علامه شیخ حسن احمد شحاته» می نامیدند که از شیوخ و علمای الازهر و امام جماعت یکی از بزرگ ترین مساجد قاهره و برگزار کننده مجموعه برنامه های «العلم» در رادیو و تلویزیون و مساجد مصر بود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.