قدس آنلاین/ مصطفی لعل شاطری: امام جمعه موقت مشهد در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه در حرم مطهر رضوی با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات و شایسته گزینی گفت: بی شک مردم ایران با حضور حداکثری و شور حماسی شعار مرگ بر آمریکا را مجدد زنده کرده و لرزه بر تن استکبار جهانی خواهند افکند.

نمایندگان مجلس باید در اندیشه حل آسیب‌های اجتماعی باشند

حجت ‌الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه، با بیان این مهم که حضرت علی (علیه السلام) مردم را پشتوانه دین و جامعه و همچنین نیروی مبارزه با دشمن، می‌دانند عنوان کرد: بی‌تردید بنا به آیات و روایات، یک ملت بی‌‌ایمان نمی ‌تواند پشتیبان دین باشد و برای تحقق یک جامعه اسلامی افراد باید دارای ولایتمداری، فداکاری، اتحاد و بصیرت باشند، چنانکه ملت ایران به این جایگاه دست یافته است، به نحوی که امروز پشتوانه عظیم دین در دنیا این ملت فهیم هستند که از سویی الگو و اسوه مسلمانان در جهان بوده و نیز صف شکست ناپذیر و نفوذ ناپذیر در برابر دشمن محسوب می‌شوند. در نتیجه ایمان ملت ایران، عامل پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، با اشاره به این موضوع که هویت ایرانی، هویت خاصی است به طوری که بارها دیگران بر این کشور مسلط شدند و هجوم آوردند اما نتوانستند اهداف خود را به پیش ببرند، افزود: آسیب‌های پیش روی جامعه و بویژه مفاسد اخلاقی قدرت این را دارد که شأن انسان را پایین آورده و از او یک حیوان به معنای واقعی بسازد.
حجت ‌الاسلام والمسلمین فرزانه تصریح کرد: بی شک بیکاری دومین آسیب پیش روی جامعه است و اگر این آسیب در جامعه فراگیر و به حد خاصی رسیده و آنگاه جدی شود، معضلات بسیاری را با خود به همراه می‌‌آورد.
وی با بیان اینکه آسیب دیگری که می‌تواند به یک ملت ضربه بزند، رواج فرهنگ طلاق است، افزود: اگر موج طلاق گسترش یابد آنگاه خطرناک و سبب از بین رفتن کانون نسل آینده می‌‌شود. همچنین فقر آسیب دیگری است که می‌تواند به ملت ضربه رساند و بر این اساس نمی‌توان به آسانی از مقوله فقر عبور کرد، زیرا حضرت علی(ع) خطاب به فرزندشان می‌فرمایند: «از فقر به خداوند پناه ببر. اگر فقر بر ملت و کسی چیره شود عقل او را سرگردان و دینش را ناتوان می‌سازد».
امام جمعه موقت مشهد خاطرنشان کرد: از جمله دیگر آسیب‌های اجتماعی اعتیاد است. چنانکه این عنصر، اشرف مخلوقات را به موجود مضر و مفلوک تبدیل می‌کند و از او یک چهره خشن می‌سازد، به نحوی که بنیان خانواده را نابود می‌نماید. در نتیجه اگر این پنج آسیب در جامعه متراکم شود، می‌تواند یک جامعه را تضعیف و رو به زوال ببرد. همچنین به تعبیر بعضی از روایات، این آسیب‌ها آتشی هستند که مقدار کم آن نیز می‌تواند ایمان و ولایتمداری را در کنار اتحاد و مقاومت از یک ملت سلب کند.
حجت ‌الاسلام والمسلمین فرزانه خاطر نشان کرد: بی شک مسؤول رفع و دفع این آسیب‌‌های اجتماعی متشکل از سه عنصر اقتصاد، احساس مسؤولیت اجتماعی و روحانیت در رأس آن است. با این نگرش انتظاری که از نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود دارد اینکه با وضع قوانینی، فعالیت دولت در راستای رفع و دفع این آسیب‌ها باشد. چنانکه تصویب این قوانین باید به نحوی باشد که مردم اثر آن‌ها را به طور واضح در جامعه مشاهده کنند. بر این اساس، انتظار سوم مردم این است که نماینده‌‌ای پیگیر و مصمم داشته باشند، نه اینکه پس از انتخابات، کسی که رأی آورده است غرور رأی آوردن وجود او را فراگرفته و دیگر به مردم توجهی نداشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.