قدس آنلاین: فرمانده انتظامی استان اصفهان از روند محسوس کاهش جرایم در استان اصفهان خبر داد و گفت: در بهمن‌ماه امسال، تعداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار تماس با سامانه ۱۱۰ برقرار شد که حدود ۹۰۰ هزار تماس منجر به عملیات شده است؛ همچنین ۸ هزار تماس با شماره ۱۹۷ برقرار شد.

روند کاهش جرایم در استان اصفهان محسوس است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سردار عبدالرضا آقاخانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اصفهان با ارایه آمار عملکرد پلیس اصفهان در بهمن ماه امسال، به افزایش 33 درصدی کشف قتل در استان اشاره وخاطرنشان کرد: در کشف مواد مخدر ، امسال تا این لحظه نسبت به سال گذشته حدود 13 درصد افزایش کشف را شاهد بودیم که در مجموع بالغ بر 34 تن مواد مخدر در سال جاری و 2 تن در بهمن‌ماه کشف شده است.

وی با اشاره به کاهش 4 درصدی جرایم استان به خصوص سرقت، افزود: با کنترل انجام شده بر واحدهای عملیاتی 110 بالغ بر 17 فقره از تماس‌هایی که از سوی این واحدها با بی‌توجهی یا عدم اعزام تیم عملیاتی مواجه شد به کمیسیون فرستاده شدند؛ روز گذشته نیز 45 نفر به کمیسیون رفتند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از روند محسوس کاهش جرایم در استان اصفهان خبر داد و گفت: در بهمن‌ماه امسال، تعداد یک میلیون و 500 هزار تماس با سامانه 110 برقرار شد که حدود 900 هزار تماس منجر به عملیات شده است؛ همچنین 8 هزار تماس با شماره 197 برقرار شد.
وی با بیان اینکه دستگیری مجرمان در یک ماهه مذکور، بالغ بر 14 درصد افزایش داشت، تصریح کرد: در تصادفات نیز با کاهش 13 درصدی فوتی درون‌شهری و 4 درصدی فوتی‌های برون‌شهری مواجه بودیم که در مجموع کاهش 7 درصدی فوتی‌های ناشی از تصادف را داشتیم.
آقاخانی به کشف موارد زمین‌خواری در بهمن ماه نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت، یک مورد زمین‌خواری به متراژ 10 هزار مترمربع، یک مورد 336 هزار و 714 مترمربع در سمت شهرستان‌های غرب استان و یک مورد 3822 مترمربع در مرکزیت استان کشف کردیم.
فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهارکرد: در این مدت، یک باند سرقت منزل با 100 فقره سرقت و یک باند سرقت خودرو با 110 فقره سرقت در اصفهان منهدم شدند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته، در مراسم چهارشنبه‌سوری با همکاری شهروندان، آرامش و نشاط و شادی کنترل شده‌ای را شاهد بودیم، گفت: امسال بالغ بر 10 هزار نیروی پلیس را در امور ترافیکی، انتظامی، خدماتی، امنیتی، مشاوره‌ای، کنترل اماکن و همکاری با سایر دستگاه‌ها به کارگیری خواهیم کرد.
آقاخانی با بیان اینکه نوروز امسال، ماموریت امنیت جاده‌ای را به صورت ویژه پیگیر خواهیم بود، افزود: ترافیک درون‌شهری و امنیت منازل را نیز در نوروز امسال در دستور کار داریم؛ همچنین تسهیل در تردد در مرکزیت استان با توجه به حجم عملیات‌های عمرانی سطح شهر به صورت ویژه انجام می‌شود.
وی با اشاره به انجام 421 مورد مشاوره در مراکز مشاوره پلیس، تصریح کرد: در بهمن ماه امسال، 600 هزار لیتر سوخت قاچاق در اصفهان کشف شد.
آقاخانی با اشاره به کنترل 33 هزار و 260 گذرنامه، خاطرنشان کرد: در این مدت، از 38 هزار و 265 مکان صنفی بازدید شد که به تعدادی از آنها، تذکر و اخطار داده شد و حدود 20 درصد از آنها پلمپ شدند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: بهمن ماه امسال، 41 درصد از تصادفات استان اصفهان به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی و 14 درصد به دلیل تجاوز از سرعت مجاز رخ داد که بیشتر آنها در بازه زمانی ساعت 16 تا 18 بوده است؛ همچنین در 67 درصد از تصادفات، وسایل نقلیه به خصوص وسایل نقلیه سواری مقصر بودند.
وی اظهار کرد: با اجرای طرح توقیف موتورسیکلت‌ها، کاهش 26 درصدی تصادفات منجر به فوت و 18 درصدی منجر به جرح را شاهد بودیم.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش دو برابری گشت ارشاد در ایام نوروز امسال، تصریح کرد: سال 94 در اجرای طرح زوج و فرد، تعداد 343 هزار و 786 مورد تخلف به ثبت رسیده است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.