قدس آنلاین-مرتضی روشنی: رئیس تیم معالج حضرت آیت ا... واعظ طبسی از شرایط پایدار جسمانی ایشان خبر داد.

شرایط جسمی حضرت آیت ا... واعظ طبسی پایدار است

دکتر هاشم زاده در نشستی خبری که دقایقی پیش در بیمارستان عدالتیان مشهد برگزار شد، گفت: درحال حاضر با انجام اقدامات پزشکی صورت گرفته، موفق شده ایم وضعیت سلامت حضرت آیت ا... واعظ طبسی را به ثبات پایدار برسانیم.
رئیس بیمارستان رضوی مشهد با تشریح مشکل به وجود آمده برای تولیت عظمی آستان قدس رضوی اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۵ روز جمعه برای ایشان مشکل تنفسی پیش می آید که خیلی زود توسط تیم فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ اقدامات اولیه برای ایشان انجام شده و به خاطر صرف زمان و مصافت کمتر ایشان را به بیمارستان امام رضا(ع) هدایت و بلافاصله ایشان به بخش مراقبت های ویژه منتقل می شوند.
وی ادامه داد: تیم پزشکی مجرب بیمارستان نیز طی دو مرحله انجام CPR ، شرایط جسمانی ایشان را به وضعیتی پایدار ارتقاء می دهند.
دکتر هاشم زاده در پاسخ به این پرسش که پیش بینی شما از شرایط بهبود ایشان چیست، گفت: اظهار نظر درباره وضعیت کلی جسمانی ایشان در ساعات یا روزهای آینده مشخص تر خواهد بود و درحال حاضر نمی توان دراین باره به صورت دقیق پیش بینی کرد زیرا هنوز اثرات داروهایی بیهوشی بر روی جسم ایشان باقی است.دکتر سلطانی عضو دیگر تیم معالج نیز در این نشست اظهار کرد: شرایط اولیه تولیت عظمی آستان قدس رضوی بحرانی بود، اما با تلاش تیم پزشکی این بحران پشت سرگذاشته شده است.
مدیرگروه بیهوشی بیمارستان رضوی مشهد در پاسخ به پرسش قدس مبنی بر اینکه شایعاتی درباره وجود ضایعه مغزی برای ایشان مطرح می شود، آیا این امر را تأیید می کنید؛ گفت: متأسفانه فضای مجازی و برخی رسانه ها اخبار کذبی را منتشر می کنند که باید اعلام کنم تنها مرجع رسمی برای اظهار نظر درباره وضعیت سلامت حضرت آیت ا... واعظ طبسی، تیم پزشکی ایشان می باشد. در عین حال ایشان هیچ مشکلی از نظر شرایط قلب و تنفس ندارند و به خاطر استفاده از داروهای بیهوشی، در حالت هشیاری نیستند.
وی افزود: البته فرضیه هایی برای وجود ضایعه مغزی وجود دارد که می بایست از طریق انجام آزمایشهای  MRI و سی تی اسکن مشخص شود اما در شرایط فعلی صلاح نیست که ایشان را جابجا کنیم بنابراین نمی ‌توان به صورت دقیق دراین خصوص نظر دارد. البته این آزمایشها را پس از اینکه وضعیت حضرت آیت ا... واعظ طبسی به ثبات بیشتری برسد انجام خواهیم داد.
وی با تأکید براینکه هیچ کم و کسری برای رسیدگی به وضعیت ایشان وجود ندارد، اظهار کرد: علاوه بر کادر پزشکی فعلی، مشاورانی از تهران نیز به این تیم کمک می کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.