وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به اهداف اقتصاد فرهنگ نزدیک‌تر است.

 هشتمین جشنواره تجسمی فجر به اهداف اقتصاد فرهنگ نزدیک‌تر است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره تجسمی فجر هم اکنون در تالار وحدت در حال برگزاری است. دقایقی پیش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به روی صحنه آمد و در سخنان گفت: از همه هنرمندان و فرهیختگانی که با حضور در انتخابات تاثیر فراوانی در مشارکت مردم داشتند تشکر می‌کنم. 

علی جنتی در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرد: نوری که به خانه دل هنرمند می‌تابد شعاعی از نور مطلق پروردگار است. ساحت هنر ساحتی قدسی است که هنرمند در آن قدم می‌زند و باید شکرگزار آفرینده‌ای باشد که گوشه‌ای از زیبایی‌ هستی را به او نمایان کرده است.

وی ادامه داد: جشنواره تجسمی فجر یکی از دستاوردهای هنرمندان است. امروز هنر به سمتی می‌رود که نمی توان مرز مشخصی میان رشته‌های مختلف قائل بود. آثار این دوره از جشنواره به ویژه آثار ترکیب مواد و چیدمان ثابت کرد که این دو رشته هنری از قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به نزدیکی هنرهای مختلف به هم گفت: سینما در دل خود موسیقی و هنر چیدامان را دارد، هنرهای نمایشی در دل خود موسیقی و چیدمان را استفاده می‌کنند و خود موسیقی هم در دل خود از چیدمان و گاهی از نمایش بهره‌ می‌برد از همین رو نمی‌توان هنرهای مختلف را از هم تفکیک کرد.

علی جنتی ادامه داد: از ویژگی مهم این دوره از جشنواره تجسمی فجرمشارکت گسترده هنرمندان سراسر کشور بود. دو سوم آثار رسیده به جشنواره از هنرمندانی بود که بین 25 تا 30 سال سن داشتند و آثاری خلاق به جشنواره ارائه کردند. امسال اصل بر مبنای نوآوری در هنر بود. 

وی گفت: هنرهای تجسمی از حوزه‌هایی است که در بحث اقتصاد هنر از دیگر هنرها پیشی گرفته است. بخش بین‌الملل و حضور هنرمندانی از 40 کشور جهان را نمی‌توان نادیده گرفت. در این دوره از جشنواره هنرمندان در ارائه ایده‌های خود محدودیتی نداشتند. در کل جشنواره هشتم را به اهداف اقتصاد فرهنگ نزدیکتر می‌دانم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: وزارت ارشاد به بازنگری و تغییر رویکرد رویدادهای هنری احتمام دارد. در جشنواره فیلم تفکیک بخش خارجی از بخش داخلی، در جشنواره موسیقی با اضافه کردن بخش جایزه باربد به این جشنواره و در جشنواره هنرهای تجسمی با رویکردی آزاد جشنواره‌ها را به سمت وسعت نگاه و تغییر رویکرد سوق می‌دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.