قدس آنلاین - سبزوار : مدیر کل دفتر نوسازی تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: منابع درآمدي شهرداري ها نبايد سنتي و وابسته به درآمدهاي ساخت و ساز باشد.

يكهزار و ۲۴۰ شهرداري در كشور فعالیت می کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار محمد حسن آبادي درجمع خبرنگاران افزود: مديريت جامع شهري، تامين درآمدهاي پايدار و ايجاد تغيير در نظام مديريت شهرداري ها از مباحث اساسي هستند كه در دستور كار دفتر نوسازی تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار گرفته است.

وي با تاكيد بر اينكه تغيير در نقش رويكرد شهرداري ها بايد سريعتر ايجاد و تامين درآمدها به سمت درآمدهاي پايدار نه سنتي پيش برود، اضافه كرد: حدود ۷۰ درصد از نيروي انساني شهرداري هاي كل كشور داراي مدرك ديپلم و زير ديپلم هستند، اين مهم در آينده شهرداري ها را با مشكل روبرو خواهد كرد، از اين روست كه تغيير نقش رويكرد شهرداري ها مورد توجه قرار گرفته است.

حسن آبادي با اشاره به تدوين نقشه راه نوسازي، تحول در مديريت و نظام اداري شهرداري هاي كشور با ۷ برنامه، ۱۷ طرح و ۶۱ مطالعه تصريح كرد: اين نقشه راه از سوي وزارت كشور در سال گذشته ابلاغ شد و شايسته است اين نقشه راه به درستي در شهرداري ها اجرا شود.

وی اظهار داشت : اين نقشه راه به منظور تحقق اهداف بند ده سياست هاي كلي نظام اداري ابلاغي از طرف مقام معظم رهبري مبني بر چابك سازي، متناسب سازي و منطقي ساختن تشكيلات نظام اداري در جهت تحقق اهداف چشم انداز و همچنين در اجراي طرح بهينه سازي ساختار سازماني شهرداري ها ابلاغ شده است.

مدیر کل دفتر نوسازی تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین با بيان اينكه شهرداري‌ها نقش به سزايي در جلب رضايت شهروندان دارند، یادآورشد : به دليل وظايف متعدد شهرداري‌ها، نحوه اداره اين‌گونه دستگاه‌هاي اجرايي نيز از اهميت زيادي برخوردار است زيرا مردم ارتباط مستقيم با شهرداري‌ها دارند.

وي با تاکید بر نگاه بلند مدت و استراتژيك شهرداران و ميران شهرداري بر مسائل شهري خاطر نشان کرد : نگاه مديران شهرداري ها نبايد محدود به دوران مديريت باشد، اين نگاه بايد به سمت نگاه بلند مدت، عميق و هدف دار به مسائل شهري و توسعه اي معطوف شود.

حسن آبادي با اشاره به اينكه در حال حاضر يكهزار و ۲۴۰ شهرداري در كشور وجود دارد، بيان كرد: با توجه به اهميت خدمات ارائه شده توسط اين دستگاه‌ها و مراجعه مداوم شهروندان در طول سال به شهرداري‌ها لازم است تا ضوابط تشكيلاتي شهرداري‌ها به صورت جدي مورد پيگيري قرار مي‌گرفت.

وی با اشاره به پيگيري اصلاح تشكيلات شهرداري‌ها از سوي اين سازمان گفت: ضوابط تشكيلاتي شهرداري‌ها با لحاظ كردن و قرار دادن ماموريت‌ها و استراتژي‌هاي كلان و عملياتي شهرداري‌ها با آسيب شناسي وضع موجود و آسيب شناسي فرايندهاي شهرداري و ساير اطلاعات لازم با رويكرد افزايش اثربخشي، سرعت و كيفيت خدمات، تهيه شده است./  انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.