وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دولتمردان به امر اقتصاد و معیشت مردم توجه بیشتری دارند تا موضوع فرهنگ، گفت: بر اساس فرمایش‌های مقام معظم رهبری، باید تمام مسائل اقتصادی و سیاسی را ذیل مسئله‌ی فرهنگ تعریف کرد.

حضور یا مصاحبه در شبکه‌های بیگانه به‌هیچ‌عنوان قابل دفاع نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نامه نیوز، علی جنتی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه 20 هزار کانون فرهنگی و هنری تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید با بهره بردن از فیلم‌های سینمایی، فیلم‌های مستند، تئاتر، موسیقی و همه‌ی ابزارهای هنری در سراسر کشور به تشکیل نمازخانه اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از بندهای برنامه‌ی ششم توسعه، به بحث فرهنگ پرداخته می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌ی ششم توسعه، افق برنامه‌ی 5 ساله‌ی آینده را روشن می‌کند اما این در حالی است که در کشور به امر فرهنگ توجه کمتری می‌شود.

جنتی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تألیفات موجود در بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز که در قزوین برگزار شد حمایت می‌کند، افزود: کتبی که برای ایجاد فرهنگ‌سازی در بحث نماز در این اجلاس ارائه شد، توسط این وزارتخانه خریداری‌شده و به تمام کتابخانه‌های کشور ارسال می‌شود.

این مسئول یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب‌های را که در اجلاس سراسری نماز منتشرشده‌اند، به سه هزار کتابخانه‌ی عمومی که در نهاد کتابخانه‌ها فعالیت می‌کنند اهدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: برخی از نسخ قرآنی دارای غلط‌هایی است و اعراب آن‌ها مشکل دارد، این در حالی است که سازمان تبلیغات اسلامی باید با نظارت بیشتر و دقیق‌تر این غلط‌ها را مرتفع کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به هنرمندانی که به شبکه‌های خارجی می‌روند، گفت: حضور در شبکه‌های بیگانه و مصاحبه با آن‌ها به‌هیچ‌عنوان قابل دفاع نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.