قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "مجلس در کنترل اصولگرایان" و "توهین به شهرستانی ها" تا "معمای عارف"

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی با سپاس از ملت آگاه و مصمم ایران که با لبیک به فراخوان نظام اسلامی و با عزم راسخ و شور و نشاطی به یاد ماندنی مردمسالاری دینی را در چهره درخشان خود به جهانیان نشان دادند، خطاب به مسئولان کشور، سپاسگزاری شایسته از مردم را در انجام خدمت صادقانه خواندند و با تأکید بر پیشرفت همه‌جانبه و درون‌زا به عنوان هدف اساسی خاطرنشان کردند: مجلس آینده وظائف سنگینی برعهده خواهد داشت و امید است که نصاب پاسخگوئی در برابر خدا و مردم را همگان در آن مشاهده کنند.

در همین راستا روزنامه "قدس" با بیان اینکه "رهبر انقلاب حضور در انتخابات را نشان دهنده مردم سالاری دینی به جهانیان خواندند" در تیتر یک خود نوشت: "سپاس از لبیک به فراخوان نظام"

***

از "مجلس در کنترل اصولگرایان" تا "توهین به شهرستانی ها"

به مانند روز گذشته، روزنامه های اصلاح طلب و اعتدالگرا به نتایج تهران و پیروزی خود در این شهر تکیه کرده اند و روزنامه های اصولگرا با اشاره به نتیجه انتخابات در کل کشور یادآور شده اند که در اکثریت مجلس دهم در دست اصولگرایان خواهد بود.

 

روزنامه "کیهان" در تیتر یک خود نوشت: "دروغ بزرگ! 111بیشتر از 153" ؛ در این روزنامه می خوانیم: "با روشن شدن تدریجی نتیجه انتخابات مجلس دهم و خبرگان پنجم، اصلاح طلبان با تکیه بر نتایج به دست آمده تهران خبر از پیروزی بزرگ می‌دهند با وجود این و با نگاهی به نتایج سراسری انتخابات به خوبی مشخص می‌شود که اصولگرایان در سراسر کشور پیروزی قاطعی را به دست آورده و مدعیان این بار نیز با چشم بستن بر واقعیات و آمار حقیقی انتخابات، دروغ را پیشه خود ساخته اند."

 

روزنامه "جوان" هم تیتر یکی به این شرح دارد: "55درصد اصولگرا، 29درصد اصلاح طلب"؛ این روزنامه همچنین نوشته است: "مستقل و اعتدال گرا مجموعا 16درصد شدند و رای تهران به اصلاح طلبان و اعتدال اختصاص یافت"

این روزنامه نوشته است: "اصولگرايان توانسته‌اند در شهرهاي گوناگون كرسي‌هاي مجلس را فتح كنند. در بسياري از استان‌ها از جمله خوزستان، خراسان رضوي، خراسان شمالي، آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اصفهان، البرز، زنجان، سمنان، سيستان و بلوچستان، قم، كرمانشاه، گيلان، لرستان، مركزي، هرمزگان و همدان اكثريت قاطع نمايندگان راه يافته به مجلس از جريان اصولگرايي هستند، در استان‌هايي مانند فارس، كرمان و گلستان وضعيت رأي‌آوري دو جريان سياسي مشابه است، در استان خوزستان نيز تاكنون هيچ كانديداي اصلاح طلبي نتوانسته وارد مجلس شود. در اين زمينه مي‌توان به استان خراسان جنوبي به عنوان يكي از حوزه‌هاي انتخابيه اشاره كرد كه 100 درصد برگزيدگان انتخابات مجلس را اصولگرايان تشكيل مي‌دهند. آن هم در حوزه‌اي كه يكي از نزديكان و خويشاوندان معاون رئيس‌جمهور به عنوان كانديداي دولت معرفي شده بود."

 

روزنامه "وطن امروز" با بیان اینکه "حسین مرعشی پس از مشخص شدن نتایج انتخابات در سراسر کشور، مردم شهرستان ها را عقب مانده سیاسی دانست!" در تیتر یک خود نوشت: "توهین به شهرستانی ها"

این روزنامه به نقل از "زاکانی" می نویسد: "اصولگرایان رای مردم را به خوب و بد تقسیم نمی کنند"

در این روزنامه می خوانیم: " پیروزی قاطع جریان انقلابی، بزرگ‌ترین نشانه انتخابات 7 اسفند بوده است. البته جریان انقلابی با پذیرش شکست در برخی حوزه‌ها مانند شهر تهران، نشان داده است همزمان با پیروزی در سراسر ایران، پذیرش شکست در یک حوزه انتخابیه را به عنوان یک وجه از سیاست‌ورزی اخلاقی و عالمانه پذیرفته است. این موضوع اما متاسفانه از سوی جریان رقیب رعایت نشد و باز هم همانند همه دوره‌هایی که جریان رقیب انقلابیون، باخت خود را با شورش و بددهنی و توهین پاسخ داده بود؛ این بار نیز با استدلال‌های محیرالعقول، تلاش کردند مردم ایران را به دلیل عدم اعتماد به آنها مورد اهانت قرار دهند."

 

در این میان روزنامه "رسالت" که از جمله روزنامه های اصولگرا محسوب می شود، در تیتر اخلاقی و با قبول شکست، در تیتر یک خود از "پیروزی نامزدهای فهرست ائتلاف امید در تهران" نوشت و در نقطه مقابل روزنامه اصلاح طلب "نوآوران" با انتشار کارتونی در صفحه اول خود به تخریب چهره های اصولگرا پرداخت.

***

چهره امیدوار تهران

در نقطه مقابل، روزنامه های اعتدال گرا و اصلاح طلب در صفحات اول خود، بدون اشاره به نتایج کشوری، صرفا به بردشان در تهران اشاره دارند.

روزنامه "آرمان امروز" با انتشار عکس های نمایندگان منتخب مجلس و خبرگان در تهران؛ تیتر یکی به این شرح دارد: "برگ برنده 2 لیست"

روزنامه "اعتماد" هم با بیان اینکه "لیست اصلاح طلبان تمام 30کرسی پایتخت را از آن خود کرد" در تیتر یک خود نوشت: "چهره امیدوار تهران"؛ این روزنامه نیز، همچون روزنامه "آرمان" اقدام به انتشار هر سی نماینده منتخب در تهران کرده است.

روزنامه "بشارت نو" با بیان اینکه "مردم هر دو لیست اصلاح طلبان را انتخاب کردند" در تیتر یک خود نوشت: "زلزله انتخاباتی مردم تهران"، این روزنامه می نویسد: "سرلیست اصلاح طلبان اول شد، سرلیست اصولگرایان سی و یکم"

روزنامه "شرق" هم با بیان اینکه "تمام فهرست امید رای آورد" تیتر یکی به این شرح دارد: "هر 30 نفر"

***

معمای عارف

روزنامه های "هفت صبح" و "همشهری" یک گام به جلوتر تیتر زده اند؛ روزنامه "هفت صبح" از "معمای عارف ... "نوشته است. این روزنامه به طرح این سئوال پرداخته است که: "آیا عارف رئیس مجلس آینده خواهد بود یا در نهایت همه راه ها به لاریجانی ختم می شود؟"

روزنامه "هشمهری" هم با بیان اینکه "مردم ایران سهم خود را هر چه با شکوه تر در انتخابات 7اسفند پرداختند، اکنون وقت آن رسیده که مسئولان با خدمت رسانی خود آرای مردم را فراموش نکنند" در تیتر یک خود نوشت: "نوبت پاسخ به اعتماد ملت"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    2 5
    اصل رای تهران است
  • قاسم IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    4 0
    اصل رای کل کشوره، نه فقط تهران. مطمئن باشین عارف رئیس مجلس نمیشه مطمئن باشین
  • علی IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    خوب نشود مهم عقلانیت است که پیروز شده