قدس آنلاین / رها واعظی: معاون وزیر امور خارجه ی روسیه تاکید کرد: عملکرد ترکیه در مرزهای سوریه، ممکن است شرایط آتش بس را به موقعیتی خطرناک تبدیل کند.

ترکیه، ایده ی حمله به مرزهای سوریه را رها نمی کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تاس روسیه، معاون وزیر امور خارجه ی روسیه عنوان کرد: ترکیه هنوز ایده هایی در خصوص حمله به مرزهای سوریه در سر دارد.

سرگئی ریابکوف افزود: اقدامات ترکیه در مرزهای سوریه، احتمال دارد، شرایط آتش بس را از بین ببرد و این شرایط را به موقعیتی نامناسب برای سوریه تبدیل کند.

وی تاکید کرد: حضور بیگانگان خارجی مانند ترکیه در کشور سوریه و اعمال زور و فشار از طرف آن ها بر این کشور، می تواند باعث تضعیف سوریه و بروز بحران در مسائل سیاسی و حل و فصل های مربوطه در این کشور شود.

معاون وزیر امور خارجه ی روسیه افزود: ما نمی توانیم مانع فعالیت های نظامی و مزاحمت های افزایش یافته در مرزهای سوریه شویم. اگر سوریه درگیر فعالیت های و مشکلات دولتی خود شود و برای رسیدن به برخی از اهداف مجبور به بهره گیری از شرایط تحمیلی باشد، این امر می تواند ضربه ی مهلکی به همه ی کشورهای درگیر در مسائل سوریه وارد آورد.

ریابکوف عنوان کرد: دولت هایی که در امور سوریه دخالت می کنند، باید از عواقب اعمال خود آگاه باشند و مسوولیت آن را بپذیرند.

وی تاکید کرد: روسیه از نقش مثبت و سازنده ی ایران در حل و فصل بحران سوریه آگاهی دارد و در این زمینه هیچ شکی وجود ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.