در آیین اختتامیه مسابقه طرح «ثقلین» ویژه اولیاء و دانش‌آموزان مدارس امام رضا(ع) از هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز برگزیده در این طرح تجلیل شد.

تجلیل از ۱۵۰۰ دانش‌آموز برگزیده مدارس امام رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی در  در آیین اختتامیه مسابقه طرح «ثقلین» با اشاره به اهداف و اهمیت این مسابقه ملی اظهار کرد: این مسابقه که اقدام مشترک آستان قدس رضوی و مؤسسه ثقلین است در راستای گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) و معارف اسلامی و به منظور آشنایی آحاد جامعه با نهج‌البلاغه و فراهم آوردن محیطی برای آشنایی جوانان با نیازمندی‌های دینی برگزار شد.
محمدتقی فخریان، مانوس بودن دانش‌آموزان با قرآن را یکی از شاخصه‌های اصلی مدارس امام رضا(ع) ذکر کرد و ادامه داد: حضرت رسول(ص) در حدیث ثقلین امت مسلمان را به پیروی از دو میراث گران‌بهای خود قرآن و عترت سفارش فرمودند بر این اساس بر ما نیز واجب است تا برای عمل به این دو گوهر با یکدیگر عهد و پیمان ببندیم و برای ترویج آن کوشا باشیم.
وی افزود: بحث ترویج قرآن امروزه در مدارس امام رضا(ع) به موضوعی محوری و اصلی تبدیل شده است و در همه عرصه ها نیز تلاش شده تا با همراهی والدین مفاهیم قرآنی بین نسل جوان گسترش داده شود.
فخریان ادامه داد: افتخار ما این است که در پایتخت معنوی ایران و در کانون توجهات جهان اسلام قرار گرفته‌ایم و اگر بنا باشد در بحث سیره ائمه اطهار(ع) گام برداریم مهم‌ترین وظیفه گام برداشتن در راستای ترویج سیره رضوی است.
وی همچنین با ارائه عملکردی از دانش‌آموزان مدارس امام رضا(ع) در این مسابقه بزرگ، گفت: به لطف الهی مدارس امام رضا(ع) همواره در مسابقات بین المللی و کشوری حائز رتبه های برتر بوده است و امروز نیز در این طرح توانسته جزو نفرات برتر و منتخب باشد.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن 8 اسفند روز امور تربیتی، بیان کرد: نهاد امور تربیتی که در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی در نظام آموزش و پرورش کشور بنیان گذاشته شد، از خدمات ارزشمند شهیدان رجایی و باهنر است که با هدف گسترش و تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی شروع به کار کرد و توسط رهبر کبیر انقلاب اسلامی تقویت شد.
گفتنی است، در آیین اختتامیه مسابقه طرح «ثقلین» ویژه اولیاء و دانش‌آموزان مدارس امام رضا(ع) از یک‌هزار و 500 دانش‌آموز برگزیده در این طرح تجلیل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.