مدیرکل منابع‌طبیعی خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر، ۱۶ شهرستان خراسان‌رضوی در معرض ریزگرد و بیابانی شدن است.

۱۶ شهرستان خراسان‌رضوی در معرض ریزگرد و بیابانی‌شدن است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، هادی باقری ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه 16 شهرستان خراسان رضوی در معرض ریزگرد و بیابانی شدن هستند، اظهار داشت: 50‌درصد اقداماتی که در حوزه بیابان زدایی در خراسان رضوی انجام شده در حوزه شهر مشهد و اطراف این شهر بوده است.
وی با بیان اینکه برای مبارزه با بحران آب و بیابان‌زدایی باید برنامه ریزی دقیقی داشت، تصریح کرد: گونه‌های کم آب و صنعتی و دارویی در خراسان‌رضوی به‌ویژه در بیابان‌های این استان در حال کشت بوده که از جمله آن‌ها پسته، بنه، سماق بادام و غیره بوده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌رضوی ادامه داد: اقداماتی در حوزه شهرهای همجوار شهر مهشد به ویژه در محدوده کمربند سبز در دست انجام است به‌عنوان مثال در طرقبه و شاندیز پروژه‌هایی در دست اجرا داریم که 850 هکتار از آن در 21 اسفند بهره برداری می‌شود.
وی بیان کرد: خوشبختانه تعاملات و همکاری خوبی با شهرداری مشهد داشته‌ایم.
باقری ادامه داد: متاسفانه این روزها وضعیت طبیعت و اقلیم استان مناسب نیست، بنابراین باید جهت حفظ این اقلیم قدم‌هایی برداشته شود.
وی با بیان اینکه در حوزه منابع طبیعی در سه بخش نهال کاری انجام خواهد شد، تصریح کرد: کاشت یک‌میلیون نهال در بخش جنگل‌های طبیعی و دست کاشت و کاشت 2 میلیون اصله نهال در بخش جنگل‌کاری بیابان از اقدامات در دست انجام است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ‌خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر 70 درصد از مساحت استان عرصه منابع طبیعی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.