قدس آنلاین- تبریز: فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز از کشف ۷۷ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق توسط ماموران کلانتری ۱۶ محققی خبر داد.

کشف ۷۷ هزار نخ سیگار قاچاق در تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، فرهنگ نوروزی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پلیس با دریافت خبری مبنی بر جابه‌جایی و دپوی محموله سیگار قاچاق در یک مغازه در منطقه‌ای از تبریز، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: ماموران کلانتری 16 محققی پس از اطمینان از صحت موضوع، با گشت‌زنی‌های نامحسوس، متهم را در حال جابجایی سیگارهای قاچاق شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: ماموران پس از دستگیری این فرد و در بازرسی از مغازه وی، 77 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق را کشف کردند.

نوروزی با تاکید بر لزوم هوشیاری جمعی و آگاه‌سازی عمومی در برابر پدیده قاچاق، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده، برای بررسی تخصصی و سیر مراحل قانونی تحویل پلیس آگاهی استان شد.

این مقام انتظامی در آسیب‌شناسی موضوع، علل اصلی ارتکاب به این گونه جرایم را انگیزه مالی و سود جویی افراد دانست.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز خاطرنشان کرد: افزایش ثبات امنیت اقتصادی و برخورد با سودجویان در برنامه پلیس با جدیت دنبال می‌شود و شهروندان نیز می‌توانند با ارائه گزارش‌ها و اطلاعات خود از طریق تلفن 110 به مراکز پلیس در افزایش امنیت اقتصادی و امنیت اجتماعی جامعه خود پویا و نقش اثربخش داشته باشند.

همسویی پلیس با ارزش‌های دینی و اخلاقی، مشارکت بیشتر مردم را در پی دارد

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز، گفت: همسویی پلیس با ارزش‌های دینی و اخلاقی، مشارکت بیشتر مردم را در پی دارد.

نوروزی، ضمن اشاره به اینکه اصل و اساس وجودی پلیس بر پایه مردم بوده و پلیس از میان مردم و برای مردم است، خاطرنشان کرد: اقتدار پلیس زمانی معنا پیدا می‌کند که متناسب با ارزش‌های اخلاقی، دینی و فرهنگی جامعه باشد و همین همسویی ارزشی، مشارکت بیشتر با مردم را فراهم می‌آورد.

وی با بیان اینکه همسویی پلیس با ارزش‌های دینی و اخلاقی، مشارکت بیشتر مردم را در پی دارد، گفت: نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند در زمینه تامین و حفظ نظم و امنیت تاثیر بالایی داشته باشد و آحاد مردم باید به این نیرو کمک کنند.

نوروزی با اشاره به این موضوع که تقویت باورهای دینی یکی از بهترین راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، افزود: در این زمینه ائمه جمعه و جماعات و مبلغان مذهبی بیشترین نقش را دارند.

این مقام انتظامی ضمن تشکر از حمایت‌های ائمه جمعه و جماعات پیرامون فرهنگ‌سازی صحیح در سطح جامعه، خواستار توجه بیشتر به امر فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی شهروندان در مراسم و سخنرانی‌ها شد.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز با تقدیر از عملکرد خوب کارکنان این شهرستان در برخورد با مخلان نظم و آسایش عمومی، تصریح کرد: کارکنان پلیس از ولایتمدارترین افراد جامعه هستند که این موضوع را بارها ثابت کرده‌اند و همین نیز باعث اقتدار روزافزون آنها و در نتیجه دلگرمی مردم شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.