بزرگ مردی که مورد اعتماد مان بود

(رجال لا تلهیهم تجاره ولا بیع عن ذکر الله واقام الصلوه وایتاء الزکوه یخافون یوما تتقلب فیه القلوب والابصار: مردانی هستند که تجارت و معامله آنهارا از یاد خدا و نماز خواندن و زکات دادن، غافل نمی کند و از روزی که در آن دیده ها ودلها زیر و رو می شود، بیمناکند)

بی شک آیت الله واعظ طبسی مصداق آیه 37 سوره مبارکه نور هستند. بزرگ مردی که در طول گذشت سی و هفت سال از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از بارزترین چهره های قابل اعتمادی است که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به ایشان اعتماد کاملی داشته و دارند. حکم تولیت آستان مقدس رضوی که با عنایت مخصوص حضرت امام خمینی به آیت الله طبسی داده شد بی شک نشان وجه تمایز ایشان با دیگر انقلابیونی بود که در کنار امام بودند. سوابق روشن آیت الله طبسی ایشان را چهره ای شاخص کرد که نه تنها در زمان امام بلکه مقام معظم رهبری هم با تمدید حکم معمار انقلاب مهر تاییدی بر خدمتگزاری آیت الله واعظ طبسی در بارگاه ثامن الائمه علیه السلام شد. قریب به چهل سال است که آیت الله طبسی دامت تاییداته همواره مورد عنایت امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بوده اند. بی شک مقام معظم رهبری،آیت الله طبسی و شهید هاشمی نژاد از پیش قراولان نهضت امام خمینی در خراسان رضوی، شمالی و جنوبی به شمار می روند که این سه بزرگوار با یک اندیشه واحد که همان اندیشه حضرت امام خمینی بود، اندیشه ای که با محوریت ولایت فقیه و فقه اسلامی پاسخگوی نیازهای بشر تا طلوع ظهور منجی بشریت است در راه مبارزه با استکبار و تفکر صهیونیستی از جان مایه گذاشتند که شهید هاشمی نژاد به فیض شهادت رسید و خداوند متعال با بخشیدن عمری دوباره به مقام معظم رهبری و آیت الله طبسی بعد از ترور و سوء قصد به جان این دو عزیز حکمت خود را در زنده ماندن ایشان برای خدمتگزاری به انقلاب و خورشید هشتم امامت و ملت مسلمان ایران نشان داد. بی شک آیت الله واعظ طبسی در کنار مقام معظم رهبری و شهید هاشمی نژاد سه عنصر ارزشمندی به شمار می روند که جزء والسابقون السابقون اولئک المقربون به شمار می روند و با وفاترین مردان انقلابی به امام، ولایت و امامت هستند. شیر مردانی که با گام نهادن در صراط ولایت و امامت تفکر شیعی مغفول مانده در جهان را گسترش داده و پرچم ولایت را به اهتزاز درآوردند.

یقینا بیش از سه دهه فعالیت های آیت الله طبسی در حرم ثامن الائمه علیه السلام نشانی از اعتماد امام خمینی و مقام معظم رهبری به مقام شامخ مذهبی و علمی این بزرگوار باشد چرا که در کنار مسولیت تولیت آستان قدس رضوی توسعه عمرانی، فرهنگی، ایجاد ظرفیت های فراوان و قابل ستایشی که میزان رضایت زایران را افزایش داده نشان می دهد که آیت الله طبسی همان مرد قابل اعتمادی است که امام و رهبری ایشان را به عنوان برگزیده ای برای خدمت به امام هشتم و ارادتمندان فرزند پیامبر (ص) انتخاب کرده اند. تاسیس دانشگاه رضوی، گسترش حوزه های علمیه مخصوصا حوزه علمیه مقدسه مشهد، توسعه کتابخانه رضوی، توسعه موزه، و حوزه خراسان رضوی که سومین حوزه بزرگ کشور است از جمله آثار ماندگاری است که در کنار پروژه های عظیمی که برای رفاه زوار در نظر گرفته شده برگ برنده ای در کارنامه درخشان آیت الله طبسی به شمار می رود.

آیت الله واعظ طبسی یکی از استوانه ها و ستون های مهم در مجمع تشخیص مصلحت نظام و خبرگان رهبری است که همواره مورد عنایت، احترام و تجلیل اعضای مجمع و خبرگان قرار داشته اند. بی تردید خدمتگزاری ایشان  به آستان مقدس امام رضا علیه السلام به حدی بود که برای ایشان میهمان داخلی یا خارجی، آشنا یا غریبه تفاوتی نداشت. آیت الله طبسی خود را فقط خدمتگزار معصوم علیه السلام می دانست از این رو همواره با صداقت و چون خدمتگزاری با وفا به زوار امام رضا خدمت رسانی می کرد در عین حال حافظ حرمت نظام اسلامی و مقام معظم رهبری در اعلاء درجه بودند. آیت الله واعظ طبسی فرزند بزرگ مردی است که پدر ایشان بسیار مورد احترام حضرت امام خمینی (ره) قرار داشتند پسری که آبروی خاندان طبسی است، علم، معرفت و ایمانش زبانزد خاص و عام است .امیداور هستیم که خداوند متعال این وجود نورانی و خادم امام رضا علیه السلام را با صحت کامل به محضر حضرت رضا علیه السلام و زوار ایشان بازگرداند تا قلب مبارک امام زمان از صحت و سلامتی خادم الرضا خشنود شود. اینجانب به نوبه خود از یکایک زایران امام رئوف و همه ولایتمداران و دوستداران اهل بیت علیهم السلام به خصوص مقام معظم رهبری که در حق این مجاهد نستوه دعا کرده اند تشکر می کنم و از خداوند شافی تقاضای سلامتی آیت الله واعظ طبسی را دارم تا بار دیگر ایشان را در سنگر خدمت به امام رضا علیه السلام و شیعیان آن حضرت ببینیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.